اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گیلان:

مهارت آموزشی راهکار ایجاد اشتغال در جامعه است

رئیس دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی گیلان گفت: مهارت آموزشی و پرهیز از مدرک‌گرایی بهترین راه ایجاد اشتغال در جامعه است.

مهارت آموزشی راهکار ایجاد اشتغال در جامعه است

عباس قاسمی‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ماهیت آموزش‌های علمی‌ کاربردی و روش‌های اجرای این آموزش‌ها را در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی طبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در افق 1404 باید از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد، افزود: دستیابی به این هدف نیازمند تلاش وافر مجموعه‌های علمی و آموزشی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گیلان، نوآوری و کارآفرینی فناوری و شایستگی را سه اصل مهم در دستیابی به توسعه پایدار ذکر کرد و گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی در این راستا به آموزش‌های مهارتی اهمیت می‌دهد.

وی 40 درصد آموزش‌های دانشگاه علمی‌کاربردی را نظری و 60 درصد عملی نامید و تصریح کرد: ایجاد فرصت اشتغال اولویت این دانشگاه است.

قاسمی‌زاد، اجرای تک پودمان‌های تخصصی براساس نیاز بازار کار و شاغلان دستگاه‌های اجرایی را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه علمی‌کاربردی برشمرد.

وی افزایش ظرفیت پذیرش افراد شاغل در آموزش‌های علمی کاربردی از طریق اجرای شیوه ظرفیت‌سازی غیرمتمرکز را از جمله ماهیت این مرکز آموزشی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان، با اشاره به اینکه موفق بودن این دانشگاه در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، تصریح کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی می‌تواند زمینه مهارت را برای دانش‌آموختگان خود ایجاد کند.

وی پرهیز از مدرک‌گرایی را هدف مهم عنوان کرد و یادآور شد: مهارت آموزشی بهترین راه ایجاد اشتغال در جامعه است.

قاسمی‌زاد، خاطرنشان کرد: کارآفرین بودن دانشگاه علمی‌کاربردی از ویژگی‌های آن بوده و آموزش‌ها در این دانشگاه تقاضا‌محور و طبق نیازهای شغلی جامعه است.

این مسئول، وجود 170 رشته کاردانی و 106 رشته کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد در گیلان را از دیگر ویژگی‌های مرکز دانشگاهی مذکور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم با کارخانه‌هایی که تمایل به ایجاد مرکز آموزش علمی‌کاربردی دارند برای ارتقای سطح نیروی ماهر در آن کارخانه همکاری کنیم.

قاسمی‌زاد، متذکر شد: مراکز آموزشی علمی‌کاربردی کشور و گیلان ارتباط تنگاتنگ آموزشی با موسسات، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تعداد دانشجویان، تعداد فارغ‌التحصیلان و مدرسان دارد.

به گفته وی، این مرکز دانشگاهی با 150 دستگاه رابطه آموزشی دارد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول