اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان در دیدار مجموعه فرهنگی عاشوراییان:

اولین شاخصه یک عاشورایی اقامه نماز اول وقت است

امام جمعه اصفهان گفت: توجه به نماز اول وقت به عنوان مهم‌ترین شعار دین اسلام باید اولین شاخصه یک عاشورایی باشد چرا که امام حسین (ع) در روز عاشورا و بحبوحه جنگ نیز از این مهم غافل نشدند.

اولین شاخصه یک عاشورایی اقامه نماز اول وقت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار شورای مرکزی و اجرایی مجموعه فرهنگی عاشوراییان بر حفظ شعائر الهی تأکید کرد و گفت: حرکت این مجموعه در جهت حفظ شعائر الهی قابل‌تحسین است و هر کس این عنوان را برای خود برگزید باید مسئولیت‌های آن را نیز بپذیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آیه 32 سوره حج، تعظیم شعائر الهی نشانه تقوای قلب است،  لذا حفظ و ترویج شعائر دین اگر تربیت انسان‌ها و در نتیجه آن تقوای قلوب را به دنبال نداشته باشد، بیراهه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم به عنوان یک عاشورایی الگوی دیگران شویم که ابتدا به تزکیه و تربیت نفس خود بپردازیم.

وی بر تنظیم آئین نامه داخلی ویژه اعضای این مجموعه تأکید کرد و گفت: توجه به نماز اول وقت به عنوان مهم‌ترین شعار دین اسلام باید اولین شاخصه یک عاشورایی باشد چرا که امام حسین (علیه‌السلام) در روز عاشورا و بحبوحه جنگ نیز از این مهم غافل نشدند.

طباطبایی‌نژاد تلاوت قرآن را از دیگر نشانه‌های یک الگوی عاشورایی برشمرد و افزود: قرآن عهد با خداست و بر اساس آیات آن شفای قلوب را به دنبال دارد لذا لازمه کار فرهنگی عاشورایی اثرگذار است پس باید قرائت حداقل 50 آیه از آن در برنامه روزانه اعضا قرار گیرد.

امام جمعه اصفهان، با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: کسی که بخواهد ولایت و سرپرستی قومی را بر عهده گیرد باید قبل از اینکه به تربیت رعیت بپردازد، نفس خود را تربیت کند که در غیر این صورت مثل کسی است که بخواهد سایه چوب را راست کند قبل از اینکه خود چوب را صاف کرده باشد.

در ابتدای این دیدار وحید ملتجی، رئیس شورای سیاست‌گذاری مجموعه فرهنگی عاشورائیان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: مجموعه فرهنگی عاشورائیان 2 سال در جشنواره اتفاق که توسط سازمان ملی جوانان برگزار می‌شود، بین همه گروه‌های مردم نهاد کشور اعم از سمن‌ها، هیئت‌ها و غیره عنوان برتر برترین‌ها را به خود اختصاص داد.

وی آبان سال 1386 و دیدار با مقام معظم رهبری را نقطه عطف فعالیت‌های عاشورائیان دانست و تصریح کرد: در این دیدار گزارش کاملی از فعالیت‌های این مجموعه را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم و برای حرکت‌های آینده از ایشان خط مشی گرفتیم.

ملتجی خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری در سال 1391 سند راهبردی عاشورائیان تنظیم شد و فعالیت خود را در عرصه جنگ نرم و سبک زندگی شروع کردیم و در حال حاضر دوره سنگر اجتماعی را برگزار می‌کنیم.

این مسئول افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توکل به خدا با ادامه این روند در سال 1394، 500 افسر جنگ نرم خواهیم داشت که در حوزه سبک زندگی دینی حرفی برای گفتن داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری مجموعه فرهنگی عاشورائیان در خصوص نمایش‌های عاشورایی خاطرنشان کرد: این نمایش‌ها که خدمت حضرت آقا نیز ارائه شد و مورد تأیید ایشان است نه تعزیه است و نه نمایش بلکه با ابتکار بچه‌های مجموعه عاشورائیان توانستیم نمونه جدیدی ارائه دهیم و هنر را به خدمت دین در آوریم.

انتهای پیام/2301/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول