اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر علم کویرشناسی ایران:

حراست از منابع آبی کشور وظیفه تمام ایرانیان است

پدر علم کویرشناسی ایران گفت: حراست و استفاده صحیح از منابع آبی کشور وظیفه‌ای است که بر عهده تک تک ایرانیان قرار دارد.

حراست از منابع آبی کشور وظیفه تمام ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی استان البرز ظهر امروز با حضور استاد پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران برگزار شد.

وی در این همایش طی سخنانی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین آب شرب و آب کشاورزی در ایران و خشکسالی‌های اخیر با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت منابع، برای آینده طرح‌های کارآمدی داشته باشیم، گفت: مصرف صحیح و داشتن برنامه و امکانات برای جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از ضروری‌ترین اولویت‌های مدیریت فعلی است.

وی تصریح کرد: به طور قطع با توجه به تداوم کاهش بارش باران و برف و همچنین روند افزایش جمعیت، اگر برای آینده برنامه‌ریزی علمی و دقیق نداشته و طرح‌های مناسب را اجرا نکنیم، با مشکلات بسیاری در حوزه تامین آب روبه‌رو خواهیم بود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: استفاده صحیح از منابع آبی موجود و همچنین بهره‌مندی از دانش فنی برای حراست از منافع فعلی مسئولیتی است که بر عهده همه ایرانیان قرار دارد.

کردوانی افزود: باید با مدیریت صحیح و علمی به سمتی برویم که هدر رفتن آب به حداقل ممکن برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید با شناخت دقیق توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها، کاستی‌ها و مشکلات موجود چند موضوع را در اولویت قرار دهیم که مهمترین آنها استفاده دوباره از پساب‌ها، جمع‌آوری آب باران و آب‌های سطحی و همچنین جمع‌آوری رطوبت موجود در جو است.

کردوانی افزود: تحقق این مهم نیازمند عزم ملی، داشتن برنامه صحیح و بهره‌مندی از توانمندی افراد متخصص است.

وی با اشاره به مشکلات فعلی کشور در حوزه تامین آب و حراست از منابع آبی گفت: دو مقوله را نباید از هم تفکیک کنیم که یکی آمار و دیگری برنامه‌ریزی است. برای اینکه بتوانیم از منابع فعلی آب کشور حراست کنیم، نخست باید آمارهای صحیح داشته و سپس با اتکا به این داده‌های علمی، برنامه‌ریزی مطلوب را برای آینده انجام دهیم.

* بدون آمار صحیح نمی‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد

در ادامه این مراسم، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز نیز حضور داشت و طی سخنانی گفت: در حوزه مدیریت برای انجام برنامه‌ریزی اصولی، نیازمند آمارهای جامع و کامل هستیم و بدون این اطلاعات به طور قطع برنامه‌ریزی صحیح و اصولی صورت نخواهد گرفت.

مهرداد مظفری افزود: برنامه‌ریزی‌ مدیران برای حوزه‌های مسئولیت خود باید مبتنی بر آمار و اطلاعات کامل باشد و برنامه‌ریزی بدون داشتن این اطلاعات به مانند راه رفتن در فضای تاریک است.

وی تاکید کرد: به طور قطع مدیرانی که با استفاده از داده‌های علمی و اطلاعات جامع و بهره‌مندی از نظرات افراد کاردان و متخصص اقدام به برنامه‌ریزی برای آینده می‌کنند، در راه تحقق اهداف کلان موفق خواهند بود و استانداری البرز و دستگاه‌های اجرایی استان در تلاش هستند تا این رویکرد را سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/2302/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول