اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی:

لازمه احیای سبک زندگی پیشبرد فریضه امر به معروف است

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تاکید بر نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: احیای سبک زندگی در گرو پیشبرد این فریضه الهی در جامعه است.

لازمه احیای سبک زندگی پیشبرد فریضه امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های خراسان شمالی اظهار کرد: بی تردید تحقق دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث احیای سبک زندگی اسلامی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک کار تشریفاتی نیست، گفت: این فریضه الهی یک کار تشکیلاتی است و نیاز به برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

یعقوبی توجه به امور خیرخواهانه در جامعه اسلامی را برشمرد و افزود: اسلام همواره به ما خطاب می‌کند که باید برای دیگران کار خیرخواهانه طلب کرده تا جامعه‌ای مطلوب داشته باشیم.

به گفته وی، اگر در جامعه فرهنگ خیرخواهی رواج پیدا کند و آنچه که برای خود می‌خواهیم برای دیگران نیز بخواهیم یک جامعه نمونه ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست بر پیشبرد فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی این استان تاکید کرد.

سید‌علی‌اکبر پرویزی اظهار کرد: پیشبرد این فریضه پیش از جامعه باید در دستگاه‌های اجرایی تحقق یافته تا آثار آن بروز و ظهور یابد.

وی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را صرفاً مربوط به پوشش ندانست و گفت: این فریضه تمامی شئون را مثل پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در بر می‌گیرد.

استاندار خراسان شمالی ترویج فرهنگ امر به معروف را برای اصلاح جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند.

به گزارش فارس، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی هم با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: بی گمان خون امام حسین(ع) در رگ‌های زمان جاریست.

سردار حسین‌علی یوسف علیزاده پیشبرد این فریضه الهی را از تأکیدات دین مبین اسلام دانست و افزود: امام خمینی نیز در مشی خود به ما آموخت که ایستادگی در مقابل استکبار والاترین ندای حق طلبی است و از آن به عنوان یک معروف بزرگ یاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی همچنین تشییع پیکر مطهر شهید احمد لنگری بر دستان مردم شهیدپرور بجنورد را نمونه زنده بودن هدف امام حسین و یارانش دانست.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی هم از برگزاری همایش بزرگ امر به معروف در دومین روز از ماه محرم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این همایش میهمان کشوری نیز پیش بینی شده است.

محمدحسین نژادحسین اجرای برنامه‌های محوری در هر شهرستان، گردهمایی‌های شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، تجمع نمادین دانش آموزان برای مطالبه احیاء این فریضه الهی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول