اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان:

قاچاق دام از تهدیدات کرمان است

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان: یکی از چالش‌های استان کرمان قاچاق دام است که باید در استان و کشور به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، این موضوع عامل تهدیدکننده‌ای برای استان کرمان است.

قاچاق دام از تهدیدات کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین صابری‌نیا بعد از ظهر امروز در همایش پدافند زیستی استان کرمان اظهار داشت: گسترش عوامل کلاسیک، بروز عوامل نوپدید و بازپدید، عدم وجود روش درمانی شناخته شده و حتی ذخیره دارویی مناسب، سرعت گسترش سریع، تنوع روش‌های حمله زیستی و عدم سازماندهی مشخص از جمله چالش‌های پیش رو است.

وی افزود: افزایش قدرت انتقال بیماری، تغییر علائم بیماری، مقاومت در مقابل داروها، مقاومت در مقابل سیستم ایمنی و افزایش قدرت بیماری‌زایی از جمله عوامل زیستی نوین هستند که دشمن بر اساس شکل میکروبی که ایجاد می‌کند می‌تواند بر عوامل زیستی اثر بگذارد.

صابری‌نیا تصریح کرد: یکی از چالش‌های استان کرمان قاچاق دام است که باید در استان و کشور به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، این موضوع عامل تهدیدکننده‌ای برای استان کرمان است.

وی بیان کرد: مواد غذایی، البسه، مواد اولیه صنعتی وارداتی و لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله عوامل زیستی خاموش هستند که ممکن است در انتقال بیماری‌ها تاثیرگذار باشند.

صابری‌نیا خاطر نشان کرد: در مقابله با این مسئله و قاچاق کالا باید سیستم انتظامی و صنعت و معدن با نگاه پدافندی، بازرسی کامل داشته باشند در غیر این صورت برای سلامت جامعه ایجاد خطر می‌کند.

وی افزود: واکسن و داروی جدید، رمزگشایی اطلاعات ژنتیکی عوامل زیستی، افزایش قدرت ایمنی و تشخیص و شناسایی سریع عوامل زیستی از جمله روش‌های افزایش توان پدافند زیستی هستند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: کشف دیررس عوامل زیستی اهمیت زیادی دارد و به عنوان مثال عدم کشف به موقع بیماری‌ها ما را با حجم زیادی از بیماری مواجه کرده و پاسخ همراه با تاخیر موجب مرگ و میر و تلفات در کشور است.

وی افزود: در این راستا سیستم بهداشتی باید بحث بهداشت، نظارت و بیماریابی را قوی ببیند و ناظران مواد غذایی و بهداشتی با قدرت وارد شوند.

صابری‌نیا عنوان کرد: باید هر چه سریع‌تر قرارگاه پدافند زیستی به منظور کشف و شناسایی تهدیدات استان کرمان و استان‌های همجوار مستقر شود و به نقاط حساس و کلیدی مورد توجه اقدامات احتمالی حمله زیستی توجه شد.

انتهای پیام/80017/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول