اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

فرهنگ مطالعه نیازمند آسیب‌شناسی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند آسیب‌شناسی و فرصت‌شناسی است.

فرهنگ مطالعه نیازمند آسیب‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کردستان که بعدازظهر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه کردستان و اعضای انجمن کتابخانه‌ها برگزار شد بر ترویج فرهنگ مطالعه در استان تاکید شد.

سلمان روحی در این نشست دو ساعته افزود: انجام هر کار فرهنگی نیازمند فرهنگ آن کار است که در زمینه مطالعه و کتابخوانی نیازمند فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در سطح جامعه است.

وی بر آسیب‌شناسی و فرصت‌شناسی فرهنگ مطالعه در استان تاکید کرد و گفت: انجام این کار نیازمند فرصت‌یابی است تا مشخص شود چه جاهایی برای کتاب و کتابخانه مناسب و استاندارد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: سالن انتظار فرودگاه و ترمینال‌های مسافربری فضای مناسبی برای ایستگاه‌های مطالعه است و این امر نهادینه شدن فرهنگ مطالعه را به دنبال خواهد داشت.

اختصاص قفسه‌های کتاب در امامزادگان کردستان

روحی از اختصاص قفسه‌های کتاب در امامزادگان کردستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح که هم‌اکنون در سطح کشور در حال اجراست، در استان کردستان این طرح از سال گذشته آغاز شده به طوری که در هر امامزاده‌ای حداقل یک قفسه کتاب با حداقل کتاب اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانى، نمایانگر رشد ملى هر کشورى است که متاسفانه میزان مطالعه در کشور ما در سطح پایینى قرار دارد و به کتاب آن طور که باید توجه نمى‌شود.

وجود 186 هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه این جلسه به وجود 186 هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری استان اشاره کرد.

سهیلا شیخی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مطالعه را در بین کودکان و سنین پایین نهادینه کرد، تصریح کرد: عادت مطالعه در سنین پایین موجب تقویت فرهنگ مطالعه در استان خواهد شد.

وی به وجود کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: برای توسعه فرهنگ مطالعه 40 برنامه مختلف فرهنگی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، در حال حاضر 21 هزار کودک و نوجوان کردستان عضو این کانون هستند.

شیخی با اشاره به وجود 16 مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری و نوجوانان کردستان، اظهار کرد: هم‌اکنون 4 مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری راه‌اندازی شده که کودکان روستایی زیرپوشش این کتابخانه‌های سیار هستند.

وی بیان کرد: از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری 5 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال ساخت است که به تعداد مراکز فرهنگی و هنری استان افزوده خواهد شد.

اختصاص کتاب‌ به مساجد کردستان

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج در پایان این نشست اظهار کرد: هم‌اکنون در فضای کتابخانه‌ها ‌ سردی مطالعه و کتابخوانی وجود دارد.

سیدانور رشیدی پیشنهاد کرد که کتاب‌ها در قالب کتابخانه‌های مجازی در سطح مساجد استان اختصاص یابد.

وی در پایان بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان استان به امر کتابخوانی شد.

انتهای پیام/79005/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول