اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان عنوان کرد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با معرفی الگوهای قرآنی

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به هجمه رسانه‌ای دنیای غرب و تلاش آنها برای تحمیل فرهنگ مبتذل خود بر جوامع اسلامی گفت: معرفی الگوهای قرآنی به نسل امروز، از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با معرفی الگوهای قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، سردار حسین چناریان در جشنواره قرآنی خانواده‌های کارکنان انتظامی استان کرمان اظهار داشت: همه مذاهب و ادیان الهی، انسان‌ها را به درستی، راستی، فلاح و رستگاری دنیوی و اخروی فرا خوانده‌اند و انتخاب پیامبران الهی و دستورات دینی برای نجات انسان‌ها از رذایل اخلاقی و منع آنها از کارهای خطا بوده است.

وی افزود: تحقیقات انجام شده در جوامع مذهبی این مطلب را ثابت کرده که در ایامی مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم و... میزان جرم کاهش قابل توجهی دارد که این امر نشان‌دهنده نقش بازدارندگی ادیان الهی در مقابل ارتکاب جرم است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این که دین اسلام ریشه در فطرت انسان دارد، تصریح کرد: خداوند در قرآن مجید رهنمودهایی برای زندگی بشریت ارائه داده است که عمل به آنها سعادت بشریت و دوری از آنها سقوط تمدن‌ها را در پی داشته است.

چناریان گفت: قرآن کریم معجزه‌ای برای تمام دوران‌هاست و در هر برهه از زمان جوابگوی مشکلات جوامع بوده و در عصر حاضر هم که بیشتر با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم، اساتید دانشگاه، روحانیان، پژوهشگران و... می‌توانند با کنکاش در متون قرآنی راه حل مناسب برای این آسیب‌ها را استخراج کنند.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای دنیای غرب و تلاش آنها برای تحمیل فرهنگ مبتذل خود بر جوامع اسلامی اذعان داشت: معرفی الگوهای قرآنی به نسل امروز از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

انتهای پیام/2446/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول