اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف از فردا در یزد کلید می‌خورد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از آغاز مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در یزد خبر داد.

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف از فردا در یزد کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در 9 شهرستان استان برگزار شد که در این رقابت‌ها 3 هزار و 500 نفر در چهار رشته حفظ، قرائت،‌ ترتیل و مفاهیم تخصصی شرکت کردند و 315 نفر از آن‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: این 315 نفر از فردا در 2 گروه سنی و در چهار رشته با یکدیگر رقابت خواهند کرد و برگزیدگان مرحله استانی نیز به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این‌که مسابقات در بخش آقایان و در 2 رده سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان از فردا آغاز می‌شود، یادآور شد: افتتاحیه این مسابقات عصر فردا در سالن سیدالشهدا (ع) امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود.

عادل ادامه داد: مسابقات خواهران نیز از ششم تا هشتم آذرماه برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه، متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور است، افزود: این مسابقات هر سال با فراخوان عمومی برگزار می‌شود و همه اقشار جامعه در همه گروه‌های سنی می‌توانند در آن شرکت کنند.

عادل با اشاره به بخش‌های مختلف این مسابقات عنوان کرد: در رشته حفظ، سال گذشته حفظ 2,5 جزء، 5، 10، 20 و کل قرآن کریم در برنامه قرار داشت که امسال 1,5 جزء نیز به آن اضافه شد تا افراد بیشتری بتوانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به این‌که سطح کیفی برگزاری این مسابقات بسیار بالاست، عنوان کرد: امتیازاتی که برای برگزیدگان این مراحل در نظر گرفته می‌شود، خود گویای اعتبار این رقابت‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهضت حفظ قرآن که به دستور مقام معظم رهبری در کشور به راه افتاده است، اظهار داشت: سازمان اوقاف در کل کشور، تعهد کرد که طی چهار سال، یک میلیون حافظ قرآن تربیت کند که سهم استان یزد نیز در این زمینه مشخص است.

عادل یادآور شد: مدت زمان این چهار سال از سال گذشته آغاز شده و سال گذشته سه هزار و 244 نفر و امسال نیز تا امروز سه هزار و 100 نفر در یزد حافظ قرآن شده‌اند.

وی افزود: از آنجا که کار حفظ قرآن نیاز به زمان طولانی و تمرین‌های بسیار دارد، این برنامه تقسیم‌بندی شده به نحوی که سنین هفت تا 12 ساله جزء 30 قرآن، سنین 13 تا 17 ساله جزء 30 به اضافه جزء اول قرآن و بزرگسالان جزء 30، اول و دوم را حفظ می‌کنند و به ترتیب پیشرفت می‌کنند تا به حفظ کل قرآن برسند.

عادل خاطرنشان کرد: حفظ موضوعی قرآن نیز در دستور کار است به نحوی که 300 موضوع تهیه شده که هر فردی بتواند آیات مربوط به این 300 موضوع را حفظ کند، کلیتی از قرآن کریم را حفظ کرده است.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول