اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان خبر داد

راه‌اندازی دفتر نمایندگی نظام مهندسی در عراق

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان از راه‌اندازی دفتر نمایندگی نظام مهندسی در آینده نزدیک در اقلیم عراق خبر داد.

راه‌اندازی دفتر نمایندگی نظام مهندسی در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صدیق ثابتی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار و 480 مهندس عضو سازمان هستند که یک‌هزار و 858 نفر آنها پروانه اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه رشته عمران بیشترین مهندسین سازمان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: 57.2 درصد از کل مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی استان مهندس عمران هستند.

به گفته وی، مهندس ترافیک با اختصاص 33 دهم درصد کم‌ترین آمار مهندسین عضو این سازمان در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان تصریح کرد: 71 نفر برابر با 16.3 درصد مهندس معماری، 637 نفر مهندس برق و 102 نفر مهندس نقشه‌برداری عضو این سازمان هستند.

ثابتی با بیان اینکه حجم انتظارات و توقعات جامعه مهندسین استان از این سازمان بیشتر از توان ماست، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود قادر به پاسخگویی به تمامی مطالبات نیستیم.

وی افزود: به دلیل تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی تعداد زیادی از مهندسین به سازمان مراجعه می‌کنند و خواسته‌هایی دارند که از توان سازمان خارج بوده و همین امر موجب ابراز گلگی‌های زیادی از سوی آنان شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان بر ریشه‌یابی توان و ظرفیت سازمان از سوی مهندسین در استان تاکید کرد و بیان داشت: اگر جامعه مهندسین با ظرفیت و توان سازمان آشنا باشند بدون شک توقعاتشان منطقی‌تر خواهد بود.

ثابتی از راه‌اندازی صندوق حمایت به منظور حمایت از اعضا خبر داد و بیان کرد: 20 درصد از اعتبارات این صندوق که از اختصاص یک درصد از حقوق و درآمد اعضا تامین می‌شود در راستای حمایت از افراد خارج از سازمان هزینه می‌شود.

وی افزود: 20 درصد هزینه فوق‌الذکر در راستای کمک به موسسه‌های حمایتی، بیماران سرطانی و دیابتی و غیره هزینه می‌شود.

تنگ‌نظری برخی از مسئولین مانع اصلی توسعه سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان از انجام تحقیقات ویژه در راستای انجام فعالیت‌های اجتماعی توسط این سازمان خبر داد و بیان کرد: سعی داریم وارد فاز جدید برای کارهای عام‌المنفعه شویم از این رو حاضریم به کسانی که در این راستا فعالیت می‌کنند کمک کنیم.

ثابتی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل تنگ‌‌نظری برخی از مسئولین سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین به جای ایجاد انگیزه و جذب سرمایه‌گذاران آنها را فراری می‌دهند که این به ضرر مردم استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی استان آمادگی همکاری و کمک‌رسانی نامحدود را به سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود پیدا کنند دارد.

ثابتی با بیان اینکه در استان از لحاظ توان فنی کم‌ترین مشکل و ضعفی وجود ندارد، تصریح کرد: وقتی نیروی فنی به اندازه کافی در استان وجود دارد، نیازی به کارگیری نیروهای غیربومی نیست.

وی عدم توانایی در ارتباط‌‌گیری را مهم‌ترین مشکل و ضعف جامعه مهندسین استان عنوان کرد و بیان داشت: اگر مهندسین ما جرات ورود به برخی حوزه‌ها را ندارند به دلیل ناتوانی فنی نیست، بلکه عدم ارتباط‌گیری به خاطر ناآشنایی با زبان‌ خارجی است.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان، این ایرادی است که به سیستم آموزشی ما باز می‌گردد و متاسفانه این مشکل دامن جامعه مهندسین ما را در برگرفته است.

ثابتی با بیان اینکه خوشبختانه به خاطر زبان مشترک و سهولت در ارتباط‌گیری با کشور عراق توانسته‌ایم توفیقات خوبی را بدست بیاوریم گفت: جلسات قابل توجهی در این راستا با مسئولین ذیربط اقلیم عراق برگزار شده و به بسترهای لازم برای راه‌اندازی نمایندگی دفتر نظام مهندسی در عراق مهیا شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز صدور خدمات نظام مهندسی کشور به کشور عراق از کانال سازمان نظام مهندسی استان کردستان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان از اختصاص یک‌میلیارد تومان به سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها از سوی شورای مرکزی خبر داد و گفت: قول مساعد در راستای اختصاص 500 میلیون از این اعتبار به استان را گرفته‌ایم.

به گفته ثابتی، این اعتبار در راستای کمک به ساخت ساختمان اختصاص داده شده و خوشبختانه از این لحاظ در سطح استان از شرایط خوبی برخوردار هستیم.

وی در مورد تعداد ساختمان‌های سازمان در شهرستان‌های استان اظهار کرد: ساختمان بیجار و بانه و ساختمان دوم شهرستان سقز در سال 93 به اتمام می‌رسد.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان، احداث ساختمان مریوان نیز در رمضان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ثابتی از پیشرفت 20 درصدی ساختمان نمایندگی سازمان نظام پزشکی کامیاران خبر داد و گفت: زمین احداث ساختمان در قروه تامین شده ولی معارض دارد که در صورت رفع آن کار احداث فوراً آغاز می‌شود.

وی در پایان افزود: در دیواندره و دهگلان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای احداث ساختمان صورت گرفته و نقشه ساختمان دیواندره نیز آماده شده است.

انتهای پیام/79002/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول