اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امید هواداران تیم فوتبال شهرداری یاسوج به چیست؛ فرار از سقوط یا مترصد صعود

این روزها هواداران یاسوجی در بیم و امید قرار دارند که آیا این تیم باز هم مانند سال‌های گذشته مدعی برای صعود به لیگ برتر است یا مترصد سقوط نکردن به یک رده پایین‌تر.

امید هواداران تیم فوتبال شهرداری یاسوج به چیست؛ فرار از سقوط یا مترصد صعود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همچنان‌که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره شد امروز اهالی ورزش و همه کسانی که خود را هوادار فوتبال می‌دانند در استان کهگیلویه و بویراحمد چشم امید به تیم فوتبال شهرداری یاسوج و نفت گچساران دارند.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج در دوره مدیریت محمد بهرامی شهردار اسبق و البته به لطف حمایت‌های حمزه دامیده مدیرکل اسبق تربیت‌بدنی این استان شکل گرفت.

هر چند فوتبال یاسوج در سال‌های دور با نام‌هایی همچون عمران و مقاومت در سطح لیگ‌های معتبر کشوری درخشیده بود اما اوج درخشش فوتبال این شهر در این دوره است.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج در چند سال اخیر تنها یک حامی مالی داشته و می‌توان به جرأت گفت که حتی یک ریال از سوی مسئولان و مدیران استانی به این تیم کمک نشده است در حالی که تیم‌هایی همانند تیم شهرداری در استان‌های دیگر اگر چه اندک ولی از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

 

از همان ابتدا معلوم بود که شهردار یاسوج به دلیل فوتبالیست بودن و عشقی که به فوتبال داشت این تیم را تشکیل داد و آن چنان که نزدیکان و دوستان بهرامی می‌گویند توانست علاوه بر منابع شهرداری از مرکز نیز اعتباراتی برای این تیم تأمین کند و می‌دیدیم که ترسی از آوردن بازیکنان نامی به یاسوج نداشت.

بازیکنان مطرحی که به فوتبال نوپای شهر یاسوج آمدند همچون محمد نوازی، مامانی، رمی باگاری، عباسفرد و در مقاطعی امیرحسین سلامی و چندین و چند بازیکن شاخص دیگر که این روزها خبری از آن‌ها در فوتبال یاسوج نیست.

با آمدن قباد نگین‌تاجی که روحیه او همخوانی زیادی با فوتبال نداشت همه منتظر انحلال و در صورت ارفاق کاهش بضاعت تیم فوتبال شهرداری بودند که البته این‌گونه نشد و شاید بتوان گفت قباد نگین‌تاجی خیلی زود به مدیرعاملی توانمند در عرصه فوتبال کشور حداقل در لیگ دسته اول فوتبال مبدل شد.

 

نگین‌تاجی به اندازه‌ای ذوب در فوتبال شده بود که تیم‌داری را در صدر فعالیت‌های خود در شهرداری قرار داده بود و تیم تا پشت دروازه‌های لیگ برتر فوتبال کشور رفت و داستان‌های بعدی که دیگر مجالی برای تکرار آن‌ها نیست.

نگین‌تاجی مدیرعامل سابق شهرداری یاسوج

با کنار گذاشتن نگین‌تاجی از مدیریت شهرداری یاسوج این‌بار نوبت به محمدعلی جاوید رسید تا نشان دهد که نسبت به گذشتگان در مدیریت شهرداری چه اندازه به ورزش و فوتبال اعتقاد دارد.

اما همه ماجرا را نباید از دریچه شهرداری نگریست بلکه این شورای جدید شهر یاسوج است که سیاست‌ها را تدوین و تنظیم می‌کند.

با روی کار آمدن شورای جدید که تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها بود کمتر در بیان صریح آن‌ها حمایت از تیم شهرداری یاسوج شنیده شد و آن‌چه که امروز بر همه روشن و مسجل شده فشار افکار عمومی برای تیم‌داری است که اگر نبود این فشار افکار عمومی و رسانه‌ای، اکنون اثری از تیم فوتبال شهرداری یاسوج در عرصه فوتبال کشور نبود.

شهردار جدید یاسوج از همان ابتدا دغدغه‌های خود را به صراحت از تریبون‌های مختلف بیان کرد و نشان داد که عزم جدی برای پرداختن به امور عمرانی دارد.

 

جاوید مدیرعامل جدید شهرداری یاسوج

البته نمی‌توان چنین دیدگاهی را نامطلوب دانست چرا که این روزها مردم شهر یاسوج بیش از فوتبال به خدمات دیگر نیاز دارند و شهری گردشگر پذیر همانند یاسوج باید بیش از گذشته برای خدمات‌رسانی به مردم خود شهر و گردشگران و مسافران آماده باشد.

جاوید هر چند در نخستین روزهای کاری خود در تمرینات این تیم حاضر شد و قول مساعد برای همکاری داد اما باید پذیرفت که شهردار جدید یاسوج دغدغه‌های دیگری به غیر از تیم‌داری دارد؛ جاوید اکنون حقوق معوقه یک ساله کارگران شهرداری و پرداخت بخشی از بدهی 40 میلیاردی را در دستور کار خود قرار داده است.

این را در نوع رفتارهای جاوید هم می‌توان تشخیص داد که تا هفته ششم تاکنون در ورزشگاه تختی شهر یاسوج برای دیدن بازی بازیکنانی که مدیرعاملی آن‌ها را یدک می‌کشد آفتابی نشده است.

حال برای پی بردن به این موضوع که آیا تیم شهرداری برای لیگ برتری شدن کار می‌کند یا فرار از سقوط تا اندازه‌ای اذهان روشن شده است، تیمی که برای حضور در تهران و برگزاری یک بازی دوستانه در تنگنا به سر می‌برد و در استراحت ناخواسته 19 روزه خود تا بازی با پدیده مشهد باید به فکر چند دیدار تدارکاتی باشد.

تیمی که می‌توان فقر و نداری را از چهره آن بدون عینک مشاهده کرد و با بازیکنان و مربیانش حرف زد تا به عمق این بیماری پی برد.

اکنون قبل از این که کسی منتظر صعود و یا سقوط این تیم به رده‌های بالاتر و پایین‌تر باشد همه به این فکر هستند که آیا تیم شهرداری سال آینده وجود خارجی دارد یا نه.

به همین منظور به سراغ پیشکسوت فوتبال شهر یاسوج رفتیم و اوضاع و احوال تیم فوتبال شهرداری یاسوج را جویا شدیم.

 

لرکی پیشکسوت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد

بهرام لرکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نتایج ضعیف شهرداری یاسوج اظهار داشت: متاسفانه شالکه این تیم به خاطر از دست دادن شش بازیکن اصلی و قدر خود سست شده و تیم کنونی به هیچ‌وجه با تیم فصل گذشته قابل قیاس نیست.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه در پاسخ به این سؤال ‌که چرا امسال در کنار تیم شهرداری حاضر نیست و تیم را همراهی نمی‌کند، افزود: کسی از ما نخواست و گرنه دوست داریم تجارب خود را در اختیار بازیکنان و مربیان قرار دهیم چرا که معتقدیم تیم شهرداری با تلاش جمعی می‌تواند به رشد برسد.

پیشکسوت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اگر شرایط به همین منوال پیش برود شهرداری نه تنها به لیگ برتر صعود نمی‌کند که خطر سقوط آن نیز وجود دارد.

لرکی در مورد مشکلات و موانع پیش روی تیم شهرداری یاسوج نیز گفت: نبود مدیریت قوی و فقدان برنامه‌ریزی منسجم و عدم یارگیری بازیکنان کلیدی باعث شده شهرداری گام‌های اول خود را سست بردارد.

این پیشکسوت فوتبال از رسانه‌ها و کارشناسان خبره فوتبال استان خواست تا با پیگیری‌های خود تیم  شهرداری یاسوج را همراهی کنند چرا که اگر شهرداری سقوط کند ضربه‌ای مهلک بر بدنه فوتبال استان وارد می‌شود.

لرکی افزود: ورزش و جوانان استان هیچ‌گاه در کنار تیم شهرداری نبود و نه تنها نقشی در موفقیت‌های گذشته شهرداری نداشت در کمال تاسف امروز و در این شرایط حساس که این تیم با مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند تقاضای پول از شهرداری بابت تمرین در ورزشگاه می‌کند.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مشکلات تیم شهرداری یاسوج معلول تغییر و تحولاتی بود که در بدنه شهرداری و شورای شهر رخ داد و البته مشکلات مالی شهرداری به این موضوع دامن زد.

وی از مسئولان استانی و استاندار خواست تا به صورت ویژه از تیم شهرداری یاسوج حمایت کنند و جلوی سقوط این تیم به دسته‌های پایین را بگیرند.

هادی برگی‌زر سرمربی تیم شهرداری یاسوج

هادی برگی‌زر سرمربی این تیم هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تیم آن‌گونه که باید خوب بسته نشده و بضاعت ما امسال همین است که می‌بینید.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری یاسوج ادامه داد: در برخی از پست‌ها بازیکنانی هستند که جواب نداده‌اند و مجبور هستیم نیم فصل را با همین بازیکنان سر کنیم. تنها دو جای خالی در تیم داریم، در صورتی که اقدام به جذب بازیکن کنیم، باید هفت تا هشت بازیکن را در نیم فصل کنار بگذاریم.

برگی‌زر در پاسخ به این سئوال که برخی معتقدند مشکلات کنونی پیش‌روی تیم فوتبال شهرداری عمدی و خود خواسته توسط اعضای جدید شورای شهر و شهردار برای انحلال تدریجی آن است، تصریح کرد: من به عنوان یک مربی شفاف و رک در فوتبال ایران شهادت می‌دهم که چنین چیزی صحت ندارد و مجموعه شهرداری و شورا به خصوص دکتر جاوید هرچه از دستشان بر آمده در حق تیم کوتاهی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: نمی‌گوییم مشکلات نیست، مشکلات هست و خیلی هم به ما فشار می‌آورد، اما این مشکلات ناخواسته بوده و بخش زیادی از آن به نبود بودجه و اعتبارات برمی‌گردد که دیگر ربطی به شورا و شهرداری ندارد.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری یاسوج، انصاف را بهترین نسخه برای درمان بسیاری از معضلات دانست و متذکر شد: اگر می‌خواهید بدانید که ریشه برخی مشکلات تیم فوتبال شهرداری یاسوج در چیست بررسی کنید که چرا بازیکنی به نام حمید صفری که همه هواداران فوتبال وی را قبول دارند به یاسوج می‌آید و در تمرین ما حاضر می‌شود و قرار است فردا صبح با این بازیکن قرارداد بسته شود، اما به ناگاه شبانه فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد و می‌رود.

برگی‌زر خاطرنشان کرد: همین یک قلم کفایت می‌کند تا شما پاسخ سئوال خود را در خصوص حاشیه‌ها بگیرید.

وی در پایان تیم سال گذشته شهرداری را بسیار متفاوت از تیم کنونی دانست و یادآور شد: هفت تا هشت بازیکن تأثیرگذار که شاکله اصلی تیم را تشکیل می‌دادند از شهرداری جدا شدند و تا هنگامی که بازیکنان جدید بخواهند خود را هماهنگ کنند، زمان می‌برد.

در آخرین لحظات نگارش این گزارش وقتی خبرنگار فارس مترصد وضعیت تیم شهرداری در اردوی تهران بود از زبان علی هاشمی مربی این تیم شنید که به دلیل مشکلات اردوی تهران لغو شده است.

وی گفت: یک استراحت 19 روزه ناخواسته گریبانگیر تیم شده که باید با بازی‌های تدارکاتی این خلأ را پر کنیم.

هاشمی با بیان این‌که نخستین بازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج پس از این 19 روز در خانه و در مقابل تیم پدیده مشهد است، تصریح کرد: کاش بازی این تیم مقابل الوند همدان را مشاهده کرده بودید تا به قدرت تیم مشهدی پی می‌بردید.

وی گفت: باید چند بازی تدارکاتی انجام دهیم تا بتوانیم در برابر حریفان آینده خود از جمله پدیده با آمادگی به میدان برویم.

=================

گزارش از داریوش بهنیازاده

=================

انتهای پیام/2571/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول