اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار فضلی خبر داد

اعزام 6 میلیون نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه سال گذشته 4 میلیون و 860 هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند، گفت: برای سال تحصیلی امسال پیش‌بینی شد، 6 میلیون نفر به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

اعزام 6 میلیون نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار علی فضلی صبح امروز در یادواره شهدای کارمند مازندران در سالن مصباح دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: در کشور 21 هزار شهید کارمند داریم و این‌ها کارمندانی بودند که احساس تکلیف کردند.

وی افزود: در آغازین ساعات عملیات کربلای پنج با عدم فتح مواجه شدیم و با نزدیک به 10 هزار شهید و مجروح شیمیایی به عقب برگشتیم.

فضلی با بیان اینکه دشمن به صورت فراوان از امکانات شیمیایی استفاده کرد، ادامه داد: اما ما از باب وظیفه به جبهه رفته بودیم و شکست معنا نداشت.

وی با اشاره به اینکه در شلمچه موانع پی در پی بین ما و دشمن که باتلاق و میدان مین بود و قادر نبودیم میدان مین را جمع کنیم و هنوز هم پاکسازی نشده است، یادآور شد: عبور از این میدان مین، کار سخت و دشواری است.

فضلی با بیان اینکه هیچ فرمانده‌ای اعلام آمادگی نمی‌کرد برای شروع مجدد در عملیات کربلای پنج، خاطرنشان کرد: ندای حضرت امام از جماران به گوش رسید و حضرت امام خواسته بودند که عملیات کربلای پنج انجام شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه وقتی پیام نورانی امام در جلسه منتشر شد در حالی که فرمانده‌ها خسته بودند اما، جان تازه‌ای گرفتند، افزود: شهید نوری می‌خواست در شکستن ابهت دشمن، سهم بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه این احساس تکلیف در همه رزمندگان وجود داشت، گفت: همه رزمندگان می‌خواستند برای شکستن ابهت دشمن، از همدیگر سبقت بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه دژ شلمچه نفوذناپذیر بود، افزود: بیشتر از یکی دو درصد، احتمال نفوذ نمی‌دادند و خداوند عنایتی کرد و شناخت عمیقی از دشمن حاصل و عملیات با موفقیت انجام شد.

فضلی با بیان اینکه فرمانده‌ها باید کیلومترها عقب‌تر از رزمندگان، پایگاه خود را ایجاد می‌کردند، افزود: شهید نوری در کنار رزمندگان پایگاه خود را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید نوری، شهید شاخص قشر کارمندان است، تصریح کرد: شهید نوری فرد موری علاقه حضرت آقا بود.

این مسئول با بیان اینکه شهدا، وصایا و تاکیداتی برای ما دارند، اظهار داشت: آن تذکرها در این قالب است که راه را گم نکنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا چراغ راه و سوزن‌بان هستند، ادامه داد: شهدا مسیر را برای ما مشخص می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز در ادامه مسیر شهدا، مردم به ارزش‌ها بیش از گذشته روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: در مسیر بازسازی راه شهدا، مردم بسیاری عازم کربلاهای ایران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از 13 مهر اعزام کاروان‌های دانش‌آموزان به کربلاهای ایران آغاز شده است، تصریح کرد: مردم ما یک‌هزار و 350 کیلومتر از جبهه‌های نبرد را زیارت می‌کنند.

فضلی با بیان اینکه تا سال گذشته کاروان‌های دانش آموزی فقط به خوزستان اعزام می‌شدند، گفت: امسال به پنج استان که از کربلاهای ایران هستند اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4 میلیون و 860 هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند که تا 90 درصد بار اولی و جوان هستند، یادآور شد: برای سال تحصیلی امسال پیش‌بینی کرده این 6 میلیون نفر به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول