اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس شرکت آبفای کرمان عنوان کرد

کاهش سطح ایستابی آب کرمان به 300 متر

کارشناس شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: سطح ایستایی آب در کرمان به حدود 300 متر رسیده‌ و این امر برای استان کرمان فاجعه محسوب می‌شود.

کاهش سطح ایستابی آب کرمان به 300 متر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد احمدی‌ پیش از ظهر امروز در همایش پدافند زیستی استان کرمان اظهار داشت: آلودگی آب شهرها، شیوع بیماری‌های مرتبط با آب، آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، از بین بردن امنیت غذایی کشور و ... از جمله تهدیدات زیستی محسوب می‌شود.

وی افزود: تهدید زیستی که به عنوان یکی از چالش‌های استان کرمان به شمار می‌آید به دلیل نزدیکی به مرز قاچاق دام و آلودگی آن است.

احمدی تصریح کرد: تهدیدات زیستی داخلی به ویژه در استان کرمان افت سفره‌های آب و خشکسالی، تامین فشار شبکه و کمبود آب است و در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده است، اما به علت کمبود اعتبار فعالیت گسترده‌ای صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 147 مخزن با ظرفیت 623 هزار و 772 لیتر آب، 325 حلقه چاه و چهار رشته قنات در مجموع با 7 هزار و 15 لیتر دبی آب در ثانیه در شهر کرمان وجود دارد.

احمدی عنوان کرد:‌ ما برای اینکه بتوانیم فشار متوسط شبکه آب استان کرمان را تامین کنیم در حال حاضر با کمبود 540 لیتر آب در ثانیه مواجه هستیم، یک هزار و 645 کیلومتر خط انتقال و 8 هزار و 400 کیلومتر شبکه در شهر کرمان وجود دارد.

کارشناس شرکت آبفای کرمان خاطر نشان کرد: در سال 70 عمق سطح ایستایی در استان کرمان 100 متر بوده و هم‌اکنون به حدود 300 متر رسیده است و این امر برای استان خشکی مانند کرمان فاجعه محسوب می‌شود.

وی گفت: در زمینه پدافند غیرعامل اقداماتی از جمله بررسی چگونگی تامین انرژی اضطراری، برآورد هزینه لازم برای راه‌اندازی تاسیسات، بررسی تهدیدات، بررسی نحوه تاثیر آسیب‌دیدگی محل‌های مختلف و بررسی تهدیدات درونی در استان انجام شده است.

انتهای پیام/80017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول