اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا به اعمال فشار بر روسیه برای استرداد اسنودن ادامه می‌دهد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا به اعمال فشار و تماس‌های مکرر خود با مقامات روس برای استرداد «ادوارد اسنودن» ادامه خواهد داد تا وی به‌ خاطر انتشار اطلاعات محرمانه امنیتی محاکمه شود.

آمریکا به اعمال فشار بر روسیه برای استرداد اسنودن ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا بطور مرتب با مقامات روسیه در تماس است و بر ضرورت استرداد "ادوارد اسنودن" عامل درز اطلاعات محرمانه سرویس‌های امنیتی آمریکا تاکید می‌کند.

کارنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مواضع ما در قبال این مسئله هیچ تغییری نکرده است. کاملا واضح است که ما به لزوم استرداد اسنودن به آمریکا اصرار داشته و این مسئله را در تماس‌های دائم خود با مقامات روسی به آنها گوشزد می‌کنیم.

به گفته وی، آمریکا خواهان بازگرداندن اسنودن است تا وی به خاطر انتشار اطلاعات محرمانه دولتی محاکمه شود. و دادگاه اسنودن کاملا عادلانه خواهد بود و وی نباید ترسی در این رابطه داشته باشد.

مقامات روسی بارها اعلام کرده‌اند که قصد ندارند ادوارد اسنودن را به آمریکا بازگردانند، چرا که وی هیچ خلاف و جنایتی را در خاک روسیه انجام نداده است، ضمن اینکه آمریکا و روسیه توافقنامه‌ای هم در زمینه استرداد افراد امضاء نکرده‌اند، به همین دلیل مسکو تعهدی در این رابطه ندارد.

دولت روسیه به اسنودن برای مدت یک سال پناهندگی سیاسی موقت داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول