اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر:

مرکز پیوند بیماران کلیوی تا پایان سال در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: با هماهنگی که با انجمن بیماران کلیوی در تهران انجام داده‌ایم تا پایان سال‌جاری شاهد راه‌اندازی مرکز پیوند بیماران کلیوی در استان بوشهر خواهیم بود.

مرکز پیوند بیماران کلیوی تا پایان سال در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل عباسی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان دشتی با اشاره به تغییرات مدیریتی انجمن بیماران کلیوی در شهرستان دشتی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ها، اهداف و چشم‌اندازی که با دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بوشهر داریم، تلاش می‌کنیم به اهداف خود برسیم.

عباسی یادآور شد: با توجه به نگاه ویژه نمایندگان استان بوشهر و استاندار هزینه‌ای برای کمک به بیماران بویژه بخش پیوند بیماران دیالیزی در نظر گرفته شده و سهمیه خوبی هم برای شهرستان دشتی در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بیماران دیالیزی استان بوشهر که به فارس یا تهران اعزام می‌شوند توسط انجمن پرداخت می‌شود، افزود: چنانچه کودکانی باشند که در مضیقه مالی قرار گرفته باشند برای پرداخت هزینه‌ها در اولویت خواهند بود.

عباسی گفت: در استان بوشهر حلقه مفقودی که وجود داشت بحث راه‌اندازی پیوند کلیوی بود و در حال فراهم کردن زمینه راه‌اندازی این بخش در استان بوشهر هستیم.

عباسی گفت: با هماهنگی که با انجمن بیماران کلیوی در تهران انجام داده‌ایم تا پایان سال‌جاری شاهد راه‌اندازی مرکز پیوند بیماران کلیوی در استان بوشهر خواهیم بود.

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر افزود: با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم یک آزمایشگاه و درمانگاه خوب برای بیماران کلیوی در مرکز استان در نظر گرفته‌ایم و همه مجوزها صادر شده و در حال اجرای کار هستیم و امیدواریم که این کار را برای مردم و استان بوشهر انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود 500 بیمار دیالیزی و پیوندی در استان بوشهر، یادآور شد: در استان بوشهر بالغ بر 3 هزار و 500 بیمار کلیوی داریم که در حال شناسایی این بیماران هستیم اما متاسفانه این آمار رو به افزایش است و سیر صعودی دارد.

وی اضافه کرد: تعداد 300 نفر از بیماران ما در شرایط پیوند هستند که باید تمهیدات آن سریعاً برای پیوند کلیه فراهم شود.

سخنگوی انجمن بیماران کلیوی کشور از خیرین کشور خواست تا به یاری بیماران کلیوی بشتابند زیرا در غیر اینصورت ممکن است در آینده با مشکلاتی روبرو شویم.

عباسی تصریح کرد: هزینه داور برای بیماران مشکل است اما با جلساتی که با ریاست سازمان کلیوی کشور، وزارت بهداشت و تامین اجتماعی و بدنه ریاست جمهوری داشته‌ایم هزینه داروهای بیماران خاص از طریق سازمان تامین اجتماعی به طور کامل برای استان‌های جنوبی و استان بوشهر پرداخت می‌شود و بیماران حداقل هزینه را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول