اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن کلیوی شهرستان دشتی:

وضعیت دیالیز بیماران کلیوی دشتی نامطلوب است

مسئول انجمن کلیوی شهرستان دشتی با اشاره به اینکه وضعیت دیالیز بیماران کلیوی دشتی نامطلوب است، گفت: شهرستان دشتی۵۶ بیمار کلیوی دارد که 13 نفر از آنها پیوندی و 7 نفر دارو مصرف می‌کنند.

وضعیت دیالیز بیماران کلیوی دشتی نامطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، علی ستوده صبح امروز در جمع مسئولان انجمن کلیوی استان بوشهر اظهار داشت: همچنین 42 بیمار کلیوی در دشتی هفته‌ای حداقل سه مرتبه به بیمارستان مراجعه و دیالیز می‌شوند.

علی ستوده افزود: درآمد شش ماهه این انجمن 3 میلیون و 700 هزار تومان است که همه این‌ها از کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده است.

ستوده گفت: هزینه جانبی نیز توسط ادارات شهرستان تامین می‌شود و بیماران کلیوی حتی بابت کرایه تاکسی به بیمارستان نیز در تنگنا هستند.

وی افزود: جابجایی یک بیمار کلیوی از روستای گنخک شهرستان تا بیمارستان زینبیه خورموج حداقل 10 هزار تومان است و هفته‌ای 30 هزار تومان هزینه یک بیمار است ولی ماهیانه فقط 30 هزار تومان به این بیمار کمک می‌کنیم و انتظار داریم که خیرین به یاری بیماران کلیوی بشتابند.

سرپرست بیمارستان زینبیه خورموج نیز گفت: بخش دیالیز جزء بخش‌هایی است که افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند بعد از مدتی مثل خود بیماران کلیوی افسرده می‌شود.

علی بهنام مجرد افزود: بعضی از بیماران کلیوی احساس می‌کنند که زندگی برای آنها ملال‌آ‌ور است به طوری که غالب مراجعه‌کنندگان دیالیز حالت روحی افسرده از خود نشان می‌دهند.

وی یادآور شد: متاسفانه درصد اندکی از بیماران دیالیزی افکار خودکشی به ذهن آنها می‌رسد و این معضل است که اخیراً شاهد آن هستیم اما با تلاش رئیس شبکه بهداشت درمان یک مشاوره در اختیار این بیماران قرار داده‌ایم تا این معضل را رفع کنیم.

بهنام مجرد گفت: امیدواریم ساختمان دیالیز هر چه زودتر به اتمام برسد زیرا در حال حاضر در بخش دیالیز مکان کوچک داریم که خدمات ارائه می‌دهیم.

سرپرست بیمارستان زینبیه خورموج یادآور شد: در بخش فعلی دیالیز بیمارستان زینبیه خورموج به هیچ‌وجه ظرفیت یک بیمار دیگر را هم نداریم و این بیماران کلیوی وابستگی خاص روحی به پرسنل بیمارستان پیدا کرده‌اند که حاضر نیستند به بیمارستان‌های دیگری بروند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مکان فعلی و دستگاه اندکی که وجود دارد هر چند بیماران کلیوی در حال افزایش هستند اما نمی‌توانیم خدمت بیشتری ارائه بدهیم.

بهنام مجرد گفت: در حال حاضر سه شیفت در بخش دیالیز ارائه خدمت می‌دهیم و امیدواریم در ساخت ساختمان دیالیز بیمارستان زینبیه خورموج تسریع شود زیرا در حال حاضر شرایط بخش دیالیز شرایط خوبی نیست.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول