اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استمداد امام جمعه دهدشت از مردم و مسئولان برای کمک به ساخت مسجد جامع شهر

امام جمعه دهدشت با اشاره به تخریب مسجد صاحب‌الزمان (عج) به منظور بازسازی، با مظلوم خواندن مسجد جامع شهر خواستار مشارکت مردم، مسئولان و خیرین در ساخت این بنای مقدس شد.

استمداد امام جمعه دهدشت از مردم و مسئولان برای کمک به ساخت مسجد جامع شهر

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، خواستار مساعدت مردم، مسئولان و خیرین برای ساخت مسجد صاحب‌الزمان (عج) دهدشت شد.

وی از مسجد جامع دهدشت به عنوان پایگاه معنوی و یادگار رزمندگان در دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این بنای مقدس نیاز به بازسازی دارد و در حال تخریب شدن است.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که عده‌ای در اوایل کار قول کمک به ساخت مسجد داده بودند ولی اکنون زیر قول خود زده‌اند، تصریح کرد: ساخت مسجد جامع شهر مستلزم یاری مردم، خیرین و دولت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ادامه داد: عمده‌ترین بودجه ساخت این مسجد توسط قرارگاه سازندگی خاتم تقبل شده است.

به گفته حسینی ‌اما تاکنون هیچ مبلغی در این زمینه توسط قرارگاه سازندگی خاتم به مسجد صاحب‌الزمان (عج) دهدشت داده نشده است و تا این مرحله از عملیات با هزینه شخصی صورت گرفته است.

حسینی مساحت مسجد جامع را قریب به 900 متر مربع با 2 هزار و 800 متر زیربنا توصیف کرد و گفت: این مسجد در چهار طبقه طراحی شده است.

وی با بیان این‌که ساخت مسجد با هزینه‌ یک میلیارد و 700 میلیون تومان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر طبقه زیرین و دیوار با سازه بتونی تکمیل و کف مسجد نیز با 900 متر مربع به طور گسترده به ارتفاع یک متر بتون‌ریزی شده و چنین سازه‌ای کمتر در ساخت مساجد مشاهده شده است.

امام جمعه دهدشت، طبقه زیرین را در محدوده فضای مسجد خواند و افزود: در واقع مسجد جامع دهدشت در چهار طبقه به صورت زیرزمین، هم‌کف و دو طبقه بالا طراحی شده است.

حسینی ادامه داد: در طبقه بالای مسجد خانه عالم و در قسمت مشرف به خیابان تعداد چهار باب مغازه تعبیه شده است.

امام جمعه دهدشت هدف از تعبیه بخش تجاری را کمک به درآمدزایی مسجد برای هزینه‌های جاری، خادم و روحانی مسجد دانست.

وی استقبال مردم شهرستان در کمک به ساخت مسجد را ضعیف خواند و گفت: انتظار می‌رود مردم متدین و فداکار که همیشه در عرصه‌های مختلف حضور پرشور و ماندگار داشته‌اند این بار نیز به یاری مسجد بشتابند و هر کدام به میزان توانایی در ساخت خانه خدا مساعدت داشته باشند.

امام جمعه دهدشت دل پری هم از برخی کسانی که وعده کمک به ساخت مسجد داده‌اند ولی خلف وعده کرده‌اند، داشت و اظهار داشت: در اوایل کار عده‌ای قول مساعد مبنی بر کمک دادند و ما هم دلگرم شدیم اما بعد از تخریب مسجد زیر قول خود زدند.

حسینی در ادامه خواستار مشارکت مردم و خیرین در ساخت مسجد شد و با اشاره به این‌که مسجد صاحب‌الزمان (عج) دهدشت پایگاه فکری، معنوی و تجمع وحدت مردم است، افزود: این مسجد خاطرات شیرین قبل از انقلاب و دفاع مقدس را دارد و تنها مسجدی بوده که در آن زمان مورد استقبال باشکوه مردم بوده است.

به گفته حسینی، فیش‌های واریز وجوه نقدی و اهدای کمک‌های غیرنقدی آماده دریافت کمک‌های مردمی و خیرین به منظور ساخت مسجد جامع شهر، سال‌ها است در دفتر امام جمعه خاک می‌خورد و به رغم اطلاع‌رسانی از طریق تریبون نماز جمعه و سایر تجمعات اما استقبالی تاکنون مبنی بر کمک صورت نگرفته است.

انتهای پیام/82016/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول