اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه اهل‌ سنت بندر چارک:

اهمیت ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف نشر علم است

امام‌ جمعه اهل‌ سنت بندر چارک با بیان اینکه طبق روایت پیامبر (ص) ثواب نشر علم، تربیت فرزند صالح و چاپ کردن قرآن‌کریم بر ساخت مسجد برتری دارد، گفت: ثواب ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف پاداش نشر علم است.

اهمیت ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف نشر علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ملا احمد حمد جاشویی ظهر امروز در جمع نمازگزاران با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص باقیات‌الصالحات اظهار داشت: ایشان در روایتی می‌فرمایند که اعمالی همچون علمی که مومن نشر کند، فرزند صالحی که از خود به جا بگذارد، مسجدی که بنا کند، خانه‌ای که برای در راه مانده بنا کند، نهر آبی که جاری کند و صدقه‌ای که از مال خودش بدهد، اعمالی هستند که مومن بعد از مرگش به حسنات و ثوابش اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق روایت پیامبر(ص) نشر علم، تربیت فرزند صالح و چاپ کردن قرآن‌کریم بر ساخت مسجد برتری دارد، افزود: وقتی یک عالم، علم خود را نشر دهد مسبب تربیت انسان‌های مومن و موحد می‌شود این شاگردان راه استاد خود را در زمینه آموزه‌های دین ادامه دهند.

امام‌‌ جمعه اهل‌ سنت بندر چارک تصریح کرد: کسی که هزینه تحصیلی یک دانشجو یا دانش‌آموزی را متقبل شود، در ثواب همه کارهای خیری که آن محصل انجام می‌دهد شریک است.

وی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، مدرسه علوم دینی حائز اهمیت و پر ثواب است، گفت: تربیت فرزند صالح جزئی از باقیات‌الصالحات و دارای ثواب‌های زیاد است.

ملا احمد جاشویی با بیان اینکه امروز اهمیت ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف نشر علم است، گفت: در زمان صدر اسلام دانشگاه و مدرسه به این شکل سیستماتیک نبود که کسی بخواهد خوابگاه بسازد اما امروز این نیاز احساس می‌شود و ساخت خوابگاه و دیگر مراکز آموزشی و تحصیلی ثواب خانه برای در راه‌ ماندگان را دارد.

انتهای پیام/88001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول