اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرکات استان مرکزی خبر داد

استقرار تأسیسات گمرکی در مناطق ویژه کاوه و زرندیه

مدیر گمرکات استان مرکزی از استقرار تأسیسات گمرکی در مناطق ویژه کاوه و زرندیه در استان مرکزی خبر داد.

استقرار تأسیسات گمرکی در مناطق ویژه کاوه و زرندیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید مهدی میراشرفی بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات اظهار داشت: در حال حاضر دو گمرک در اراک و ساوه فعالیت دارند که با استقرار این تأسیسات این تعداد به چهار گمرک افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون استان مرکزی از نظر فعالیت‌های گمرکی در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

مدیر گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه گمرک اراک روزانه به 200 کامیون وارداتی و صادراتی ارائه خدمات می‌دهد، بیان داشت: در حال حاضر تاسیسات گمرکات استان 1.2 هکتار است که توسعه این میزان از ضروریات اجتناب‌ناپذیر برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب‌تر است.

میراشرفی با بیان اینکه گمرکات استان مرکزی در پنج ماه امسال رتبه هفتم صادرات گمرک را در بین بیش از 160 گمرک کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین انبارهای اختصاصی کشور در اختیار گمرکات استان مرکزی است و به همین دلیل توسعه زیر ساختی گمرکات در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های دراز مدت گمرکات استان احداث مجموعه 50 هکتاری با تمامی امکانات و زیرساخت‌های الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته که نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی نیز گفت: استان مرکزی در تولید محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که باید بسترهای مناسب برای صادرات این محصولات را در اختیار داشت.

محمدرضا عاشوری افزود: متاسفانه در حال حاضر امکانات گمرک اراک بسیار محدود است که این موجب شده روند رسیدگی به امور گمرکی در استان با مشکلات بسیاری همراه شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی گمرک استان عدم استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی است که امیدواریم با استقرار این نمایندگی‌ها شاهد کاهش مشکلات این بخش باشیم.

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی برای عملیات اجرایی ساختمان گمرکات اراک و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار استاندارد، صنایع، دامپزشکی و بهداشت در گمرکات اراک از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87005/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول