اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر بازرسان حوزه سیاسی و قضایی چهارمحال و بختیاری

با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌شود

بازرسان حوزه سیاسی، قضایی به مسئولان برخی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در راستای جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده و حریم قانونی شهرها تذکر دادند.

با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، مدیر گروه سیاسی، قضایی و جمعی از کارشناسان آن حوزه با انجام بازرسی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و با توجه به موارد و ایرادات اصلاح شده و با هدف ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی دهیاران، جلسه آموزشی و توجیهی درقالب کارگاه آموزشی برای افراد مورد نظر برگزار کرد.

با درخواست فرماندار، بخشداران و برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان لردگان و اعضای شورای اسلامی شهر لردگان اعضای شورای اسلامی بخش‌ها و شهردار مرکز شهرستان و نیز دهیاران تابعه و با توجه به بازرسی‌های انجام شده از وضعیت ساخت و سازهای صورت گرفته در خارج از محدوده و حریم قانونی شهرها، تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها، احداث بنا در حریم قانونی راه‌ها و واگذاری انشعاب غیر مجاز به متخلفان ساختمانی، جلسه آموزشی جهت ارائه تذکر به مسئولان ذی‌ربط و تشریح ضوابط و مقررات موضوعه به ویژه آیین‌نامه مربوط به استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با اصلاحات بعدی، قانون حفظ و ایمنی راه‌ها و راه آهن و ... با حضور آقای زمانی مدیر حوزه سیاسی و قضایی و برخی کارشناسان و بازرسان آن حوزه، در محل فرمانداری شهرستان لردگان برگزار گردید.

در این جلسه ضمن ارائه تذکرات و آموزش‌های لازم به مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه در راستای جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، تغییر غیر مجازکاربری‌های اراضی زراعی و باغها، تجاوز به حرایم قانونی راه‌ها و ... تأکید شد.

در این جلسه مطالب تخصصی در راستای نحوه رعایت ضوابط طرح‌های هادی روستایی، آیین‌نامه احداث بنا و تأسیسات خارج از محدوده و حریم قانونی شهرها و سایر ضوابط مرتبط همچنین نحوه محاسبه و وصول عوارض، نحوه ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون موضوع ماده 99 قانون شهرداری و نیز وصول جرائم و نحوه هزینه‌کرد آنها براساس ضوابط و مقررات موضوعه آموزش داده شد.

انتهای پیام/68001/صا/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول