اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرزم شهید بهنام محمدی:

بهنام محمدی اولین شهید رزمنده دانش‌آموز کشور

یکی از همرزمان شهید بهنام محمدی گفت: بهنام محمدی اولین شهید رزمنده دانش‌آموز کشور است.

بهنام محمدی اولین شهید رزمنده دانش‌آموز کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، جبار بیگی ظهر امروز در نخستین یادواره شهید بهنام محمدی و شهدای دانش‌آموز خرمشهر که با حضور مسئولان، خانواده‌های شهدا، همرزمان و دانش‌آموزان 13 ساله در سالن خلیج‌فارس برگزار شد اظهار کرد: هر حرکت انقلابی و بزرگی یک اسطوره دارد.

وی افزود: در واقعه عاشورا همه شهدای دشت کربلا بزرگ‌مردان تاریخ بوده و هستند اما سید و سالار شهیدان و اسطوره این واقعه بزرگ امام حسین(ع) است.

همرزم شهید بهنام محمدی ادامه داد: در خرمشهر نیز آنچه اتفاق افتاد یک حرکت بزرگ بود و این حرکت نیز یک الگوی بزرگ و اسطوره داشت که شهید بهنام محمدی بود.

وی اضافه ‌کرد: این شهید کوچک با وجود سن و سال کم خود چندین بار خود را به دل دشمن زده و برای شناسایی با شجاعت اطلاعات مفیدی را به مدافعان خرمشهر می‌داد.

همرزم شهید بهنام محمدی خاطرنشان‌کرد: وقتی یادی از شهدای دانش‌آموز می‌شود با افتخار بهنام محمدی به عنوان سرآمد و الگوی این شهیدان یاد می‌شود.

بیگی افزود: شاید کار شهید بهنام محمدی از نظر نظامی ارزش چندانی نداشت اما به لحاظ اینکه فرهنگ جهاد و ایثار را اینگونه تعمیم داد ارزشی والا دارد که این مسئله موجب شد تا نام شهید بهنام محمدی که بزرگ‌مرد کوچک است در جهان ثبت شود.

انتهای پیام/72008/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول