اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سازمان نظام مهندسی گیلان:

نبود طرح تفصیلی رشت چالش بزرگ سرمایه‌گذاری است

عضو سازمان نظام مهندسی گیلان گفت: نبود طرح تفصیلی رشت چالش بزرگ سرمایه‌گذاری در این شهر است.

نبود طرح تفصیلی رشت چالش بزرگ سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس تجددی‌طلب‌رشتی ظهر امروز در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی گیلان به مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاری و برطرف شدن آنها پرداخت.

وی، با بیان اینکه چالش‌های سرمایه‌گذاری در رشت موجب فرار سرمایه‌گذار و یا ایجاد شغل‌های کاذب شده است، اظهار کرد: نبود برنامه‌ مدون اقتصادی و سرمایه‌گذاری گیلان به ویژه در رشت از مشکلات اساسی پیش روی سرمایه‌گذار ذکر کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان و سرمایه‌گذاران گیلان، وجود قانون‌های شناور را از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران گیلان نامید و تصریح کرد: نبود طرح تفصیلی رشت از دیگر چالش‌‌های سرمایه‌گذاری در این شهر بوده است.

وی، ادامه داد: اعضای کمیسیون‌های ماده پنج و 100، از سال 69 حتی 10 درصد طرح تفصیلی رشت را عملی نکردند و 90 درصد این طرح با اسناد الحاقی و اصلاحی به نفع افزایش درآمدهای شهرداری و غیره را تغییر دادند و اصلاً رغبتی به ارائه طرح تفصیلی رشت وجود ندارد.

تجددی‌طلب رشتی، با تصریح بر اینکه نارضایتی در بخش سرمایه‌گذاران و قشر ضعیف جامعه که از آنها حقوق دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: نداشتن طرح تفصیلی رشت مشکل اصلی است اما اعضای کمیسیون ماده 100 سازندگان را به به شدت مجازات می‌کنند.

وی با ارائه راهکارهای بهبود سرمایه‌گذاری در گیلان و رشت خاطرنشان کرد: ارائه بسته‌های پیشنهادی تشویقی برای سرمایه‌گذاری و برگشتن به قانون‌های قدیم تا ارائه طرح تفصیلی از جمله راهکارها است.

این مسئول، خاطرنشان کرد: مانند دیگر کلانشهرهای کشور توافق با سرمایه‌گذاران قبل از صدور پروانه و خلاف طبقاتی و گرفتن هزینه خلاف و عوارض در ابتدا و بعد از صدور پروانه انجام شود.

وی، کاهش زمان در دریافت پروانه، گرفتن سند در ثبت و... را از جمله راهکارهای سرمایه‌گذاری در گیلان ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول