اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

10 پارک جنگلی در استان سمنان به بخش‎های مختلف واگذار شد

معاون فنی و اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 10 پارک جنگلی در استان سمنان به بخش‎های مختلف واگذار شد.

10 پارک جنگلی در استان سمنان به بخش‎های مختلف واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدنقی عزیزی گفت: در راستای استفاده بهینه از قابلیت‎های بخش‎های مختلف اداری و خصوصی در سطح استان سمنان و کشور این اداره کل، 10 پارک از پارک‎های احداثی موجود را به نهادها و سازمان‎های گوناگون مانند شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان سمنان واگذار کرده است.

عزیزی اظهار داشت: با استفاده از توان اقتصادی و کارشناسی حوزه و در قالب طرح‎های بهره‎وری این پارک‎ها استفاده مناسب شود و با ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری در خدمت به مردم شریف استان سمنان و کشور موفق‎تر و مفیدتر باشند.

معاون فنی و اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یکی از مفیدترین راهکارها برای ایجاد منظر طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز در استان‎های بیابانی مانند استان سمنان، کاشت درختان بومی، سازگاری و مقاوم به شرایط سخت اقلیمی، به صورت متراکم و محدود در مناطق مستعد است.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جهت افزایش سرانه فضای سبز این استان تاکنون بیش از 17 پارک جنگلی در نقاط مختلف استان سمنان با مساحتی بالغ بر 550 هکتار احداث کرده است.

عزیزی در ادامه گفت: از آنجایی که بر اساس قانون، متولی تمامی پارک‎های جنگلی و جنگل‎کاری‎های دست‎کاشت چه در حریم شهر و چه در خارج از حریم شهر به عهده منابع طبیعی است و از طرفی با توجه به ارزش و اهمیت آن‎ها، اخذ سند مالکیت پارک‎های جنگلی استان سمنان امسال به عنوان یکی از اولویت‎های کاری این اداره کل مورد تأکید است.

معاون فنی و اجرایی کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پارک‎های جنگلی از حساسیت زیادی به ویژه در خصوص بهبود شرایط زیست محیطی دارد، برای جلوگیری از تعرضات احتمالی و حفظ و حراست از این ثروت‎های ملی سنددار شدن این پارک‎ها از اهمیت زیادی برخوردار است و بر همین اساس این اداره کل به صورت مستمر و جدی این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول