اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) خبر داد

کشت 95 درصدی اراضی کشت و صنعت امام خمینی در سال جاری

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) گفت: 95 درصد اراضی مستعد کشت و صنعت امام خمینی(ره) کشت شده است.

کشت 95 درصدی اراضی کشت و صنعت امام خمینی در سال جاری

ناصر مجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر در سال‌ جاری 10 هزار و 400 هکتار از اراضی مستعد کشت خود را برداشت می‌کند و بیش از 95.2 درصد اراضی موجود در این شرکت زیر کشت رفته است.

وی افزود: در سال‌جاری کشت‌های دیگری همچون کلزا، گندم و... در کشت و صنعت امام خمینی(ره) انجام می‌شود که این اقدام در راستای درآمدزایی و جلوگیری از عدم کشت اراضی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلا نیازی به آب برای کشت‌های غیرنیشکری نداریم، گفت: در سال‌‌جاری ثابت کرده‌ایم که آب زهاب کشت و صنعت امام خمینی(ره) قابلیت استفاده دارد و به همین دلیل اراضی گندم موجود در این شرکت را با این آب آبیاری کردیم.

مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) اضافه کرد: در این زمینه افت تناژی نیز در کار نبود و کیفیت محصول در برخی شرایط از اراضی آبیاری شده با آب رودخانه نیز با کیفیت‌تر بوده است.

مجدی تاکید کرد: در سال‌جاری برای کشت کلزا نیز تلاش بیشتری می‌کنیم و می‌کوشیم تا سطح زیرکشت این محصول را افزایش دهیم زیرا در اینباره درخواستی از جهاد کشاورزی برای شرکت ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت‌های کارخانه برای تولید شغل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات موجود در بخش اشتغال باید به تولید اهمیت داد و به این دلیل می‌کوشیم تا بخش زیادی از اراضی در این شرکت را کشت کنیم و زمین خارج از کشت در کارخانه باقی نگذاریم.

انتهای پیام/72006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول