اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دهخدا خبر داد

پیش‌بینی برداشت یک میلیون تنی نیشکر در شرکت کشت و صنعت دهخدا

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا، با پیش‌بینی برداشت یک میلیون تنی نیشکر در این شرکت گفت: از این میزان حدود یک‌صد هزار تن شکر خام تولید می‌شود.

پیش‌بینی برداشت یک میلیون تنی نیشکر در شرکت کشت و صنعت دهخدا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فریبرز کریمی‌زند در جشن برداشت نیشکر که ظهر امروز در شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار شد اظهار کرد: کشت و صنعت دهخدا به‌عنوان آغاز کننده برداشت نیشکر یک میلیون تن نیشکر برداشت کرده است که از این میزان یک‌صد هزار تن شکر خام تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر 9 هزار و 835 هکتار سطح قابل برداشت دارد تصریح کرد: تولید یک‌صد هزار تن شکر در سومین دوره بهره‌برداری و رسیدن به ظرفیت کامل اسمی خود در سه سال در بین تمام کشت و صنعت‌های نیشکری ایران رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا خاطرنشان کرد: این کشت و صنعت در 25 کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است و ظرفیت اشتغال 2 هزار و 183 نفر را در خود ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه متوسط ارتفاع نیشکر امسال 280 سانتی متر و متوسط ارتفاع کشت جدید (پلنت) بیشتر از 300 سانتی متر است اظهار کرد: این سطح کشت در بین تمام کشت و صنعت‌های نیشکری ایران رکورد جدید محسوب می‌شود.

کریمی‌زند عنوان کرد: پیش‌بینی می‌‌شود بیشتر از یک میلیون تن محصول نیشکر برداشت و تحویل کارخانه شود و از این میزان حدود یک‌صد هزار تن شکر خام تولید شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا رکورد دیگر این شرکت را اینگونه بیان کرد: رکورد دیگر این شرکت نیز کشت بیش از 5 هزار و 600 هکتار نیشکر در یک دوره کشت بوده که این شرکت در سال زراعی 1390 به این رکورد دست یافته است.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول