اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز:

مهلت مسئولان در رسیدگی به کارتون ‌خواب‌ها به پایان رسیده است

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز گفت: مهلت مسئولان در رسیدگی به کارتون‌خواب‌ها به پایان رسیده و با آغاز فصل سرما، منتظر واکنش دانشجویان باشند.

مهلت مسئولان در رسیدگی به کارتون ‌خواب‌ها به پایان رسیده است

هادی مسعودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به نامه سرگشاده به شهردار این شهر درباره موضوع رسیدگی به کارتون ‌خواب‌ها، اظهار داشت: پس از گذشت یک سال از پیگیری تشکل‌های دانشجویی در برطرف کردن معضل کارتن‌خوابی در شیراز، هیچ اتفاق مهمی برای رسیدگی به بی‌سرپناهان و خیابان‌خواب‌ها رخ نداده است.

وی افزود: اینکه چرا این عده به این روز دچار شده‌اند، در اساس به مسئولان اجرایی در شهرداری و ارگان‌های دیگر مربوط نیست، اما آنان باید طبق قانون به وظیفه خود عمل کنند.

مسعودی ادامه داد: هنگامی که مکانی برای آنان در نظر گرفته و شغلی برای این‌گونه افراد پیش‌بینی شد، تازه موقع آن است که مسئولان فرهنگی شهر گرد یکدیگر نشسته و عوامل این معضل را در سومین حرم اهل بیت (ع) بررسی کنند و دنبال راه چاره انسان‌پسندانه بگردند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ما دانشجو هستیم، رسالت ما حراست از آرمان‌های انقلاب است، در این راه با هیچ احدی شوخی نداشته و هیچ‌گونه توجیهی را بر نتافته و اجازه نمی‌دهیم برخی مسئولان با روکش قانون، آرمان‌های انقلاب را ذبح کنند.

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز اضافه کرد: ما مشروعیت مسئولان در جمهوری اسلامی را به تلاش در راه عدالت اجتماعی می‌دانیم و لاغیر و اگر مسئولان در ارگان‌ها برای خود مشروعیت ابتدایی و همیشگی قائل‌ هستند، در خیالات خود به سر می‌برند.

وی بیان داشت: تکلیف ما را امام روح الله (ره) معین کرده است و آن اینکه اگر مسئولان در راه محرومان و برقراری عدالت قدم بر نداشته و تلاش نکنند، طبق بند میم وصیت‌نامه امام با آنان برخورد می‌شود.

مسعودی در ادامه گفت: انقلاب ما انقلاب حقیقت بود نه مصلحت، انقلاب در ارزش‌ها بود، تحول در انفس بود و اگر برخی مسئولان ما توان انطباق با ارزش‌های انقلاب را ندارند، طبق تاکید امام روح‌الله باید به زیر کشیده شوند، مسئولیت این به زیر کشیدن را نیز مجمع دانشجویان عدالتخواه با افتخار به عهده می‌گیرد.

این فعال سیاسی افزود: انقلاب ما، انقلاب تفوق حقیقت و فضیلت بر تکنیک و منفعت بود و اینکه ما تاکید بر رسیدگی به بی‌سرپناهان داریم، ریشه در تفکرات توحیدی و اسلامی ما دارد چرا که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، «اگر کسی صبح کند و در فکر اهتمام به امور مسلمین نباشد، مسلمان نیست».

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز ابراز داشت: تاسف و ناراحتی ما از اینجا است که برخی از مسئولان مربوطه، در اساس اعتقادی به رسیدگی به این قشر آسیب‌دیده ندارند و اگر نیز کاری می‌کنند برای زیبایی شهر و نه مسئولیت مسلمانی است.

وی در پایان بیان کرد: دیگر مهلت مسئولان امر، برای رسیدگی به کارتن‌خواب‌ها به اتمام رسیده‌ است، فرصت‌ها تمام و فصل سرما شروع شد و برای آخرین بار عرض می‌کنم، اگر تا چند روز آینده قدمی مهم و کارساز در راه حل این معضل برداشته نشد، مسئولان امر منتظر واکنش از جانب دانشجویان باشند.

به گزارش فارس، مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز به همراه جمعی از تشکل‌های دانشجویی از سال گذشته با ارسال نامه‌های خصوصی و سرگشاده به مسئولان و برگزاری جلساتی، خواستار رسیدگی به وضعیت کارتون‌خواب‌ها هستند.

شهرداری شیراز در جلسه مشترک سال 91 طرح احداث گرم‌خانه را بیان کرد اما تاکنون اقداماتشان به نتیجه نرسیده است چرا که مرکز سلامی تنها گنجایش 200 نفر را دارد و این حجم از معتادان و کارتون‌خواب‌ها را در سومین حرم اهل بیت (ع) پوشش نمی‌دهد و این در حالی است که ما در شهرهای مختلف کشور مانند مشهد، اصفهان، اهواز و تهران و ... شاهد احداث این گرم‌خانه‌ها هستیم.

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز و بسیج دانشجویی نامه‌ای سرگشاده خود به شهردار را پس از رسانه‌ای کردن آن، در نماز جمعه این هفته سومین حرم اهل بیت (ع)، توزیع کردند.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول