به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد میرفلاح صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: راهاندازی مرکز فوریتهای پلیسی 110 در ناجا با هدف حضور سریع پلیس در صحنهها صورت گرفت.
وی ادامه داد: برای هدفمند کردن ماموریتهای پلیس و حضور به موقع در صحنهها، تفکیک ماموریتهای پلیس به دو بخش ماموریتهای فوریتی و ماموریتهای غیر فوریتی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: اما در استان گلستان این موضوع اجرا نشد و برای تمامی تماسهای مردمی با مرکز 110، این مرکز نسبت به اعزام مامور اقدام کرده است.
رئیس مرکز فوریتهای پلیسی 110 استان گلستان بیان کرد: برای اینکه پلیس بتواند با توان موجود خود امدادرسانی به موقع به امدادخواهانی که در شرایط اضطرار قرار دارند و حضور پلیس در کنار آنها لازم و ضروری است را داشته باشد، از همه هماستانیهای عزیز تقاضا دارم که بین امور فوریتی و غیر فوریتی خود تمایز قائل شوند و از تماسهای غیر ضروری که باعث کند شدن پاسخگویی به تماسهای ضروری است خودداری کنند.
میرفلاح تاکید کرد: موارد فوریتی از دیدگاه پلیس به اموری گفته میشود که نیاز به حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در حضور پلیس خسارتهای جانی، مالی و اجتماعی را به همراه داشته باشد.
161 هزار بار تلفن 110 گلستان به صدا درآمد
رئیس مرکز فوریتهای پلیسی 110 استان گلستان تصریح کرد: 161 هزار و 354 بار تلفن 110 در استان گلستان از ابتدای سال تا به امروز به صدا درآمده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش را نشان میدهد.
میرفلاح افزود: این افزایش تعداد تماسهای مردم با پلیس نشانه اعتماد و تعامل دو سویه پلیس با شهروندان است.
وی ادامه داد: از این میزان تماس 73 هزار و 648 مورد منجر به عملیات شده که این میزان هم نسبت به سال قبل سه درصد افزایش را نشان میدهد.
میرفلاح در پایان ابراز داشت: 40 هزار و 886 مورد تماس انجام شده مربوط به راهنمایی و ارشاد و 47 هزار و 703 مورد هم تماسهای غیر قابل رسیدگی بوده است.
انتهای پیام/83004/س40/چ3000