اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

کرمانشاه میزبان 2 اتفاق بسیار مهم در حوزه کتاب خواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نهمین نمایشگاه کتاب با حضور 400 ناشر از سراسر کشور و برگزاری مراسم هفته کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

کرمانشاه میزبان 2 اتفاق بسیار مهم در حوزه کتاب خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته کتاب در کرمانشاه گفت: کرمانشاه میزبان دو اتفاق بسیار مهم در حوزه کتاب خواهد بود.

رحیمی‌زنگنه ادامه داد: یکی برپایی نهمین نمایشگاه کتاب از تاریخ ششم تا دوازدهم آذرماه سال‌جاری، با حضور 400 ناشر از سراسر کشور و دیگری برگزاری مراسم هفته کتاب و کتابخوانی در تاریخ بیست و چهارم آبان‌ماه لغایت دوم آذرماه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط این امر ازجمله شورای اسلامی و شهرداری کرمانشاه تمام تلاش خود را برای برپایی نمایشگاه به‌ کار گرفته‌اند.

رحیمی‌زنگنه خاطرنشان کرد: همچنان دو مشکل وجود دارد که در دست بررسی است، یکی بحث مالی نمایشگاه و دیگری مکان برگزاری نمایشگاه که مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: میزان مطالعه در هر جامعه‌ای نشان‌دهنده توجه آن جامعه به فرهنگ کتابخوانی است و استقبال مردم کرمانشاه از این نمایشگاه انعکاس‌دهنده‌ میزان علاقه و انگیزه مردم برای مطالعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ‌میزان اهمیت نمایشگاه، افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با دیگر نمایشگاه‌ها باید تفاوت بسیاری داشته باشد و دستگاه‌های دیگر نیز در زمینه ترویج فرهنگ کرمانشاه فعالیت خوبی داشته باشند.

به گفته رحیمی‌زنگنه، میراث فرهنگی با نشان‌ دادن صنایع دستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برپایی غرفه کودک و نوجوان می‌توانند سهم بسزایی در این نمایشگاه داشته باشند.

وی از معرفی و تقدیر نویسندگان و ناشران برتر همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب خبر داد و بیان داشت: 77 عنوان کتاب با 18 هزار جلد از آثار نویسندگان کتاب خریداری می‌شود و کتاب‌های نمایشگاه هر کدام با 40 درصد تخفیف به ‌فروش می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد :پیشنهاد ما به تمام دانشگاه‌ها در حوزه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب دانشجویی به‌صورت داخلی، تقدیر از اعضای هیئت علمی پدیدآورنده کتاب و انجام تبلیغات مناسب در فضای دانشگاه در هفته کتاب است.

رحیمی‌زنگنه در خصوص پیشنهاد اداره‌کل ارشاد به شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: انجام تبلیغات محیطی مناسب در شهر، انجام تبلیغات مناسب بر روی اتوبوس‌ها و استفاده از پوسترهای مناسب بر روی تاکسی‌ها، مشارکت در امر تبلیغات محیطی شهر برای هفته کتاب می‌تواند راهگشا باشد.

وی از ایجاد برنامه «یک روز یک کتاب» در صدا و سیما خبر داد و اذعان داشت: اداره‌کل ارشاد پیشنهادهایی را نیز به سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان تبلیغات، اتاق بازرگانی، فرمانداری و نیروی انتظامی در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه داده است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول