اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت نفت قزوین خبر داد

مصرف 260 میلیون لیتر بنزین در قزوین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین از مصرف 260 میلیون لیتر بنزین طی هفت ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

مصرف 260 میلیون لیتر بنزین در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین عادلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال گذشته میزان مصرف بنزین در استان 241 میلیون لیتر بود که این میزان در سال جاری با رشد هشت درصدی به 260 میلیون لیتر رسید.

عادلی افزود: همچنین در ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 411 میلیون و 700 هزار لیتر گازوئیل از طریق جایگاه‌های عرضه سوخت در اختیار خریداران قرار گرفت که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 434 میلیون و 700 هزار لیتر بوده و نشان دهنده کاهش پنج درصدی مصرف این نوع از سوخت در سال جاری است.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی و مهندسی حوزه متبوع خود بیان کرد: در شش ماه نخست امسال هشت فقره طرح در این حوزه با اعتبار پنج میلیارد ریال به اجرا درآمد که اجرای چاه جذبی برای هدایت آب‌های سطحی انبار نفتی، تقویت نیروی برق ضلع شمال غرب انبار نفت که پیش از این در تاریکی مطلق بود، بازسازی ساختمان اداری انبار نفت و نیز بازسازی کیوسک‌های نقاط بارگیری سوخت از جمله این طرح‌هاست.

این مسئول تصریح کرد: در بخش جایگاه‌داری پیش از این مشکلاتی مانند مستعمل بودن تلمبه‌ها یا معیوب بودن بردهای متصل به آن‌ها وجود داشت که با آغاز پایش‌ها از سوی شرکت نفت منطقه قزوین 70 درصد تخلفات مربوط به این حوزه‌ها رفع شد.

عادلی خاطرنشان کرد: با همکاری صنوف جایگاهی در زمینه بهسازی و تجهیز جایگاه‌ها و برگزاری جلسات آموزشی برای آنان از سوی منطقه، بر اساس آخرین آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از میان 37 منطقه نفتی موجود در کشور، قزوین از نظر تخلفات در جایگاه سی و هفتم قرار دارد.

وی اذعان کرد: علاوه بر این جایگاه‌های عرضه سوخت در استان در گذشته نسبت به استان‌های البرز و تهران وضعیت نا به سامانی از نظر ظاهر، زیبایی و رضایتمندی شهروندان داشتند؛ اما در 16 ماه اخیر این شرایط بهبود یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین گفت: در همین راستا با انجام اقداماتی تعداد جایگاه‌های ممتاز منطقه قزوین از سه به 9 مورد و جایگاه‌های درجه یک از 22 به 26 مورد افزایش پیدا کرد.

عادلی یادآور شد: همچنین تعداد جایگاه‌های درجه دو از 12 به 11 مورد و جایگاه‌های درجه 3 از 16 به 13 مورد کاهش یافت.

وی عنوان کرد: این درجه‌بندی‌ها بر اساس ملاک‌هایی همچون ابنیه، زیرساخت‌ها و زیباسازی، رعایت بهداشت محیط زیست، رعایت ضوابط سامانه هوشمند و نیز خوش‌حسابی جایگاه‌داران صورت می‌گیرد و کارمزد هر جایگاه نیز با توجه به درجه آن تعیین می‌شود.

این مسئول بیان کرد: سهمیه بنزین سوپر منطقه قزوین روزانه 20 هزار لیتر است که در چهار جایگاه در شهرستان قزوین و یک جایگاه در شهرستان تاکستان عرضه می‌شود.

عادلی ادامه داد: در گذشته تعداد 12 مورد از جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه قزوین به دلیل بدهی به شرکت گاز تعطیل شده بودند که با برگزاری جلساتی میان شرکت نفت قزوین، شرکت گاز و استانداری دوباره راه‌اندازی و فعال شدند.

 وی گفت: هم‌اکنون 74 جایگاه عرضه بنزین و نفت گاز و نیز 54 جایگاه گاز طبیعی (CNG) در منطقه قزوین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول