اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی:

روند تزریق اعتبارات به پروژه‌های عمرانی اداره کل بنادر خوزستان کند است

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روند تزریق اعتبارات به پروژه‌های عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان کند است.

روند تزریق اعتبارات به پروژه‌های عمرانی اداره کل بنادر خوزستان کند است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرامام، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علیرضا کبریایی از پروژه‌های عمرانی و تعمیرات تجهیزات استراتژیک مجتمع بندری امام خمینی (ره) بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از تأسیسات پایانه‌های ترانزیت نفتی در مجتمع بندری از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و تمهیدات به کار گرفته در این خصوص توسط سرمایه‌گذار این پروژه به منظور تسریع در روند احداث آن مطلع شد.

طی این بازدید یک روزه که عبدالکریم رزازان مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات و فتحی مدیرکل مهندسی و عمران سازمان بنادر و دریانوردی  نیز وی را همراهی می‌کردند، ضمن بازدید از تأسیسات پایانه‌های ترانزیت نفتی در مجتمع بندری از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و تمهیدات به کار گرفته در این خصوص توسط سرمایه‌گذار این پروژه به منظور تسریع در روند احداث آن مطلع شد.

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه این مراسم ضمن بازدید از تعمیرگاه متمرکز تجهیزات خشکی و تنها مرکز اختصاصی HSE تعمیر گاه خشکی در سطح بنادر کشور، با توضیحات مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از عملکرد و اقدامات این مرکز در زمینه ارتقا و گسترش فرهنگ ایمنی در بخش تجهیزات خشکی آگاه شد.

این هیئت در ادامه بازدیدش از اقدامات صورت گرفته در بخش تعمیر و بهسازی تجهیزات استراتژیک خشکی از جمله جرثقیل‌های ساحلی که با تلاش و توان نیروهای متخصص داخلی ارتقا یافته‌اند، دیدن کرده و ضمن گفت‌وگو با کارشناسان این پروژه تعمیراتی از جزئیات و نحوه اقدامات صورت گرفته در این خصوص مطلع شدند.

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه ضمن بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی از اقدامات اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابرات در زمینه راه‌اندازی رادارهای پرقدرت در سایت‌های VTS و سامانه جهت‌یاب رادیویی (DF) که به منظور ارتقای هرچه بیشتر ایمنی ترافیک شناورها در آبراه خورموسی به همت نیروهای متخصص داخلی به کار گرفته شده، تقدیر کرد.

بررسی روند تعمیر و بازسازی شناورهای خدماتی در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی از بخش‌های دیگر این بازدید بود که ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف شناور دزفول با مراحل پیشرفت تعمیرات این شناور آشنا شدند.

در ادامه، کبریایی ضمن شرکت در جلسه مشترک با ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را با حضور سرپرست واحد مهندسی و عمران، روسای ادارات، کارشناسان ناظر و مشاور پروژه‌ها بحث و بررسی کرده و موانع و مشکلات و تازه‌ترین وضعیت هر یک از پروژه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند. 

*پویایی روند جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  

کبریایی در ارزیابی نهایی مجموعه پروژه‌های عمرانی این اداره کل با اشاره به روند کند تزریق اعتبارات اظهار کرد: روند پیشرفت پروژه‌ها با وجود این مورد بسیار مطلوب بوده و در بین بنادر کشور کم‌نظیر ارزیابی می‌شود.

وی ضمن تشکر از مشارکت بخش خصوصی در احداث پروژه‌های عمرانی بزرگ در بندر امام خمینی (ره)، روند جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را چشمگیر برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تشکر از حسن توجه مدیران سازمانی به روند توسعه در بنادر خوزستان، جلب مشارکت بخش خصوصی بر اساس تعامل و همکاری صادقانه با آنان، عدم اتکای صرف به منابع دولتی، اجرای پروژه‌های جدید با کاربری ایجاد یک امکان و جنبه جدید به‌منظور توسعه ظرفیت عملیاتی و کمک به رونق تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری را از اهم ویژگی‌های مجموعه اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر برشمرد.

انتهای پیام/72001/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول