اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

شعار اعتدال دولت در تعیین وزرا عملیاتی شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم انتظار دارند، دولت افرادی را به عنوان وزرا انتخاب کند که قوی، کارآمد، با تجربه و توانمند باشند و دولت باید شعار اعتدال خود را در تعیین وزرا در عمل نشان بدهد.

شعار اعتدال دولت در تعیین وزرا عملیاتی شود

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز در گفت‌‌و‌گو با فارس در اصفهان پیرامون چگونگی کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس به سه وزیر باقی‌مانده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم در دولت یازدهم اظهار کرد: براساس آیین‌نامه مجلس و قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی، اداره وزارتخانه‌ای بیشتر از سه ماه توسط سرپرست مجاز نیست و براساس این موضوع دولت موظف است که برای سه وزارتخانه باقی‌مانده هر چه سریع‌تر سه وزیر پیشنهاد کند.

وی با تاکید بر اینکه از سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس، دو نفر سرپرست بوده و یک نفر به تازگی به مجلس معرفی شده است، اضافه کرد: براساس این موضوع و طی بررسی‌های انجام شده و یک نظر‌سنجی غیر‌رسمی، سه وزیر پیشنهادی دولت امروز موفق به کسب رأی اعتماد می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تصریح کرد:  البته از حال و هوای مجلس و اظهار نظرات نمایندگان در روز‌های اخیر چنین بر می‌آید که چنانچه این سه وزیر موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شوند، نمی‌توانند رأی بالایی را کسب کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز از سوی فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت موضع‌گیری شفاف و صریحی در ارتباط با سه وزیر پیشنهادی ارائه نشده است، اما از ظواهر امر چنین بر می‌آید که قالب نمایندگان موافق با این افراد هستند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه اطلاعات موجود حاکی از این بود که دولت اقدام خاصی برای رأی‌آوری حتمی سه وزیر پیشنهادی در مجلس نکرده است، تاکید کرد: اما در توصیه‌ای به دولت باید بگویم که مردم با رأی به دولت تدبیر و امید انتظاراتی برای خود قائل هستند و یک روزنه‌ای در دل آنها ایجاد شده و بار‌ها به نمایندگان خود در مجلس گفته‌اند که از دولت و نمایندگان مجلس این انتظار را داریم که دولت افرادی را به عنوان وزرا انتخاب کند که قوی، کارآمد، با‌ تجربه و توانمند باشند و شعار اعتدال خود را در تعیین وزرا به صورت عملی نشان بدهد.

انتهای پیام/63001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول