اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس مطرح کرد

اقبال نمایندگان مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی علوم و آموزش و پرورش

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش اعتقاد دارند که وی فردی ورزشی نیست و به احتمال قوی فانی و فرجی دانا مورد اقبال نمایندگان مجلس قرار می‌گیرند.

اقبال نمایندگان مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی علوم و آموزش و پرورش

مجید منصوری بیدکانی  امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار در اصفهان با اشاره به چگونگی کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس به سه وزیر باقی‌مانده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم در دولت یازدهم اظهار کرد: علی‌اصغر فانی به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش با توجه به سوابقی که بر جای گذاشته و توضیحاتی که در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف ارائه داده، مورد اقبال نمایندگان واقع شده است و به احتمال قوی با رأی خوبی موفق به کسب رأی اعتماد از سوی نمایندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با وزیر پیشنهادی علوم فکر می‌کنم با رأی نسبتاً کمی موفق به کسب رأی اعتماد از سوی مجلس شود، اضافه کرد: البته رضا فرجی دانا تجربه و تخصص لازم و کافی را برای احراز این مسئولیت دارد و اکثر نمایندگان نگاه مثبتی نسبت به وی دارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزینه رضا صالحی امیری برای تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و سوابق و نوع عملکردی که از وی بر جای‌ مانده، شرایطی را فراهم کرده است که نمایندگان اقبال چندانی نسبت به این وزیر پیشنهادی نشان ندهند.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، حرف و حدیث‌ها و نظرات متفاوت است، ادامه داد: عده‌ای به صورت کامل موافق وی بوده و برخی نیز مخالف این وزیر پیشنهادی هستند.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه موافقان وزیر پیشنهادی ورزش بر این نظر اعتقاد دارند که وی یک مدیر خوب و توانمند است، گفت: همچنین به اعتقاد این افراد لازمه بدنه و جامعه ورزش کشور یک مدیر با چنین خصوصیاتی است.

وی اظهار کرد: مخالفان صالحی امیری بر این اصل اعتقاد دارند که یکی از اصول موفقیت در وزارتخانه ورزش و جوانان داشتن سابقه‌ای طولانی در این وزارتخانه است و باید وزیر پیشنهادی از بدنه ورزشی کشور بوده و در امور مربوط به ورزش کشور سابقه ورزشی داشته باشد و صرفاً مدیر خوب بودن برای موفقیت شرط کافی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه روند انتخاب وزرای دولت یازدهم از سوی رئیس جمهور را چگونه ارزیابی می‌کنید، ادامه داد: با توجه به افراد انتخاب‌شده به عنوان وزرای کابینه یازدهم، رئیس جمهور درصدد این است که بیشتر از گزینه‌هایی برای وزارتخانه‌ها استفاده کند که با تجربه و دارای سابقه علمی و عملی کافی در زمینه مربوطه باشند.

وی با بیان اینکه استدلال بیان شده بیشتر به وزارتخانه‌های حساس مانند وزارت خارجه، صنعت و معدن، نفت و اقتصادی کاربرد دارد، تصریح کرد: اما خروجی عملکردی وزارتخانه‌ها مهم است که باید نتایجش روشن و برای مردم مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/63001/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول