اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی مشکل اصلی سنندج است

شهردار سنندج وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی را مشکل اصلی شهر عنوان کرد و دسترسی نداشتن اقشار کم درآمد به بازار رسمی مسکن، وجود زمین‌های بلاتکلیف و بنگاه‌های غیرمجاز از جمله دلایل رونق سکونتگاه‌های غیر رسمی عنوان کرد.

وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی مشکل اصلی سنندج است

کامیاب شادمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه برخوردهای مختلفی شامل جریمه و تخریب ساختمان در دستور کار است گفت: با طرح تخلف در کمیسیون ماده صد و دیگر کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان به طور جدی و بسته به نوع تخلف برخورد خواهد شد.

شهردار سنندج با تأکید بر اینکه باید ساخت و سازهای غیرمجاز را با توجه به گروه‌های کم‌درآمد در طرح‌های توسعه شهری کاهش دهیم تصریح کرد: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی امروزه به معضل بزرگی برای بسیاری از کلانشهرها از جمله استان کردستان تبدیل شده است.

شادمان افزود: معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج باید به صورت ریشه‌ای حل شود لذا مسئولان باید به این نکته مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی دسترسی نداشتن گروه‌های کم‌درآمد و مهاجران به بازار رسمی زمین و مسکن، وجود زمین‌های بلاتکلیف و بنگاه‌های غیرمجاز، ناآگاهی مردم و فقر مالی را از مهم‌ترین دلایل افزایش ساخت ‌و سازهای غیرقانونی عنوان کرد.

شهردار سنندج با بیان اینکه شهر سنندج از سال‌ها قبل با معضل ساخت و ساز غیرمجاز روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: رفع این معضل همکاری و تعامل مسئولان منطقه‌ای را می‌طلبد تا به صورت قاطع و هماهنگ با متخلفان برخورد کنند.

شادمان با ابراز تأسف از اینکه برخی از افراد که بیشتر هم سودجو هستند به دلایل مختلف مبادرت به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند، گفت: برخورد و جلوگیری از این اقدام آن‌ها تنها توسط شهرداری امکان پذیر نیست بلکه همه سازمان‌‌ها باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه با وجود گشت‌های شبانه‌روزی نیروهای بخشداری و نیز گشت‌های تلفیقی کردستان هنوز شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطقی از استان هستیم گفت: برای حل ریشه‌ای این موضوع باید راهکارهای اساسی اجرایی شود.

شهردار سنندج با بیان اینکه نواحی منفصل شهری از جمله نایسر، ننله، حسن‌آباد و دوشان از جمله محدوده‌هایی هستند که در طی چند سال اخیر جزو حوزه‌های شهری قرار گرفته‌اند گفت: از آن جایی که این مناطق در حریم شهری قرار دارند برخی با ساخت و سازهای غیرمجاز مبادرت به ماندگاری در این محدوده‌ها می‌کنند که به عنوان معضلی بزرگ به شمار می‌رود.

شادمان در پایان در ارتباط با بازنگری و توسعه طرح‌های شهری گفت: بسته‌های پیشنهادی را مطرح کرده‌ایم که اگر با آنها موافقت شود مسلماٌ این ساخت و سازها کاهش پیدا خواهد کرد و سعی شده است این طرح‌ها به‌گونه‌ای مورد بازنگری قرار گیرد که بستر مناسبی برای اجرا در تمامی دستگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول