اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر بوشهر:

برخورد قهرآمیز با سکونت‏گاه‏‌های غیررسمی ضرر بیشتری دارد

عضو شورای شهر بوشهر گفت: برخورد قهرآمیز با سکونت‏گاه‏‌های غیررسمی برای شهر ضرر بیشتری دارد.

برخورد قهرآمیز با سکونت‏گاه‏‌های غیررسمی ضرر بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهرزاد آسایش امشب در نشست شورای شهر بوشهر با بیان اینکه عوامل منجر به ایجاد محدودیت‌ها باید مورد مطالعه قرار بگیرند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر کاهش آثار سوء این محدوده‌ها، از ایجاد و شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های جدید جلوگیری شود.

عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه سکونت‌گا‌‌ه‌های غیررسمی یکی از چهره‌های بارز فقر شهری محسوب می‌شود، افزود: این سکونت‌گاه‌ها به صورت بی‏‌ضابطه و خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری از تجمع مکانی گروه‌های کم‌درآمد و بعضاً  فاقد مجوزهای رسمی تشکیل شده‌ است.

وی با بیان اینکه برخورد قهرآمیز با سکونت‌گاه‌های غیررسمی برای شهر ضرر بیشتری دارد، افزود: از جمله دلایل و عواملی که منجر به ایجاد این‌گونه سکونت‌گاه‌ها شده‌ کمبود عرضه نسبت به تقاضا بر اثر رشد جمعیت، نبود توان مناسب برای تملک مسکن در نواحی داخلی شهرها به علت گرانی قیمت زمین، گسترش فقر شهری و نبود یک برنامه مناسب برای ساماندهی اقتصادی در محدوده‏ها است. 

آسایش خاطرنشان کرد: این سکونت‏گاه‌ها منجر به ایجاد معضلات و مشکلاتی همچون سیما و بافت نامناسب و ناموزون، فقدان امنیت، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، روانی، امنیتی، پایین بودن کیفیت محیط زیست، ضعف زیرساخت‌ها و در نهایت ساختار ضعیف فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شاهد تحول عظیمی در ارتقای کمی و کیفی زندگی ساکنان این محدوده‌ها باشیم، گفت: مهم‌ترین عوامل در توانمندسازی و پیشگیری از ایجاد و شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی مهم شامل بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی، همچنین تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های جامع‌نگر در نظام برنامه‌ریزی شهری است.

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول