اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آبفار آذربایجان غربی:

شاخص بهره‌مندی روستائیان آذربایجان غربی از آب شرب سالم 78 درصد است

سرپرست آب و فاضلاب روستائی آذربایجان غربی شاخص بهره‌مندی روستائیان استان از آب شرب سالم را 78.42 درصد عنوان کرد.

شاخص بهره‌مندی روستائیان آذربایجان غربی از آب شرب سالم 78 درصد است

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 64 درصد کل روستاهای آذربایجان غربی تا پایان شش ماه نخست سال جاری، زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستائی استان قرار داشته‌اند.

وی تعداد کل روستاهای استان را 2 هزار و 839 روستا عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 286 هزار و 720 خانوار با جمعیتی افزون بر یک‌میلیون و 140 هزار و 440 نفر در روستاهای استان ساکن هستند.

اکبری از پوشش 64 درصدی روستاهای استان و 82 درصدی جمعیت افراد ساکن در روستاهای استان در شبکه آب و فاضلاب روستایی استان تا پایان شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: تعداد کل روستاهای زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستائی یک‌هزار و 808 روستا و تعداد روستائیان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب استان 938 هزار و 889 نفر تا پایان شهریور ماه سال جاری بوده است.

وی شاخص بهره‌مندی روستائیان استان از آب آشامیدنی سالم را 78.42 درصد عنوان کرد و افزود: شاخص برخورداری روستاهای استان از تأسیسات آب آشامیدنی نیز 98.13 درصد اعلام شده است.

سرپرست آب و فاضلاب روستائی آذربایجان غربی از پوشش 1.44 درصدی روستاهای استان از سیستم دفع فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر سه روستای بالای 20 خانوار استان از سیستم دفع فاضلاب برخوردار هستند.

وی تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار را سه مورد برشمرد و گفت: این تصفیه‌خانه‌ها در روستاهای گوی‌تپه، قولنجی و سیلاب قرار دارند.

اکبری با یادآوری اینکه در حال حاضر 18 درصد جمعیت روستائی استان با جمعیتی افزون بر 201 هزار و 553 نفر هنوز زیر شبکه آب و فاضلاب روستائی قرار نگرفته‌اند، افزود: تلاش‌ می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک اقدامات و زیرساخت‌های لازم را برای پوشش شبکه‌ای این روستاها تکمیل کرده و جمعیت باقی‌مانده را نیز وارد شبکه آب و فاضلاب کنیم.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول