اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میدان الغدیر مراغه؛ میدانی برای همه فصول

رژه پرزرق‌وبرق مسئولان برای افتتاح چندباره یک میدان

الغدیر، میدانی در شهرمراغه که به مناسبت‌های مختلف، امسال چند بار در آن مراسم افتتاح برگزار شده است.

رژه پرزرق‌وبرق مسئولان برای افتتاح چندباره یک میدان

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مسئولان مراغه‌ای با احداث میدانی در این شهر بدعتی برپا کرده‌اند و البته شاید به خاطر نبودن طرح دیگری برای افتتاح از اول امسال دو بار و آن هم در مناسبت‌های مختلف یا افتتاح شده و یا از تندیس آن رونمایی به عمل آمده است.

میدان الغدیر مراغه هفتم شهریور ماه امسال با حضور مسئولان محلی و میهمانی از استانداری آذربایجان‌شرقی بدون تندیس و در یک مراسم پر زرق و برق و با توزیع کیک و ساندیس افتتاح شد.

در کمتر از دو ماه یعنی چهارم آبان تندیسی در وسط میدان نصب و این بار از تندیس داخل میدان رونمایی شد.

با وجود دو بار افتتاح و رونمایی از تندیس میدان الغدیر مراغه، روشنایی اطراف میدان نیمه‌تمام و تیرهای روشنایی بدون چراغ دور تا دور میدان نصب شده‌اند و احتمال دارد در روزهای آینده و در مناسبتی روشنایی میدان افتتاح شود.

در مراسم رونمایی از تندیس میدان الغدیر مراغه و به خاطر افتتاح دو بارگونه‌اش، نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس و معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه حضور نداشتند.

میدان و بلوار الغدیر از نیازهای اساسی برای انتهای خیابان 48 متری و حدفاصل بین فاز یک و فاز دوم شهرک ولیعصر (عج) مراغه بود و بهتر است از مجریان اجرای این طرح قدردانی شود.

برگزاری چندین افتتاح برای یک میدان نیمه‌تمام و گرفتن وقت مسئولان و تلف کردن وقت مردم تنها برای تبلیغات بود.

آیا بهتر نبود تندیسی که برای بزرگداشت مقام امامت و ولایت امام علی (ع)، ساده زیست‌ترین مرد روزگار به دور از تشریفات و فریب افکار عمومی انجام می‌شد و به جای ظاهرسازی در بزرگداشت غدیر بیشتر به‌ کارهای محتوایی پرداخته می‌شد.

این روزها برگزاری افتتاح پرزرق برق آن هم برای چندین دقیقه صحبت و ارائه گزارش به مردم توسط اداره‌ای در مراغه به بدعتی تبدیل شده که در دیگر ادارات هیچگاه اجرا نمی‌شود.

در برخی موارد تنها برای تبلیغ یک افتتاح چند صدمیلیون تومانی توسط اداره‌ای در مراغه ده‌ها بنر و تراکت تبلیغاتی نصب می‌شود که در زمان حاضر که مردم به نان شب محتاج هستند حیف و میل بیت‌المال است.

دستگاه‌های اجرایی شهرستان مراغه طرح‌هایی را اجرا می‌کنند که هزینه صرف شده و اهمیت آنها 100 برابر بیشتر از طرح‌هایی است که با زرق و برق افتتاح می‌شوند ولی ساکت و بی سروصدا و آن هم با اندک نفرات به بهره‌برداری می‌رسند.

طرح‌هایی مثل آبرسانی به روستاها، افتتاح مدارس خیرساز ، طرح‌های عمرانی کشاورزی و ده‌ها طرح دیگر که برای اجرای آنها اعتبار میلیاردی هزینه می‌شود.

از دو سال پیش طرح بهسازی انهار پایاب سد علویان در مراغه اجرا شده و صدها کشاورز از این طرح بهره‌مند هستند ولی مراسم افتتاحی برای آن برگزار نشده است.

آیا مدیران دستگاه‌هایی که طرح‌های میلیاردی اجرا می‌کنند بلد نیستند. مراسم پرزرق و برق راه بیندازند و برای تبلیغات ده‌ها بنر در سطح شهر نصب کنند.

آیا اداره‌ای که از مردم کسب درآمد می‌کند و مشکلی از بابت درآمد ندارد باید برای یک افتتاح یک طرح ده‌ها بنر در سطح شهر نصب کند، آن هم به خاطر تبلیغات تا به مردم بگویند که کار می‌کنیم، این کارها به جز حیف و میل بیت‌المال و پول مردم ثمری در پی ‌ندارد.

بهتر است خدمت به مردم بی‌منت باشد تا خشنودی خدا و خلق خدا را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول