اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

تامین میوه شب عید 40 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تامین میوه مورد نیاز شب عید استان نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است.

تامین میوه شب عید 40 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی صبح امروز در نشست کمیسیون تنظیم بازار این استان، اظهار کرد: تامین سیب و پرتغال شب عید استان نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است.

وی در ادامه از روند رو به کاهش و تثبیت قیمت کالاها در استان خبر داد و گفت: وضعیت عمومی تثبیت قیمت‌ها در استان رو به بهبود است.

کرمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و افزایش نذورات در این ماه، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 40 تن عدس، 750 تن برنج و 17 تن قند و شکر به عنوان کالاهای اساسی مورد نیاز دسته‌جات و هیئات در انبارهای استان با قیمت مناسب ذخیره شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین تامین مرغ و گوشت قرمز نیز در حال پیگیری است تا به اندازه کافی در انبارها ذخیره شود تا در صورت نوسانات بازار قیمت مرغ و گوشت وارد بازار شده و قیمت بازار تنظیم شود.

وی علت افزایش قیمت مرغ در یک ماه اخیر را افزایش قیمت نهاده‌های دامی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در حال کاهش و تثبیت قیمت واقعی آن است.

کرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت انواع محصولات لوازم خانگی چهار درصد، گوجه فرنگی 14 درصد و سیب زمینی نیز 15 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کاهش تقاضا علت اصلی کاهش قیمت‌هاست، افزود: قیمت برخی از محصولات نیز مانند سیب زمینی که اکنون فصل برداشت آن است، کاهش یافته است.

کرمی ابراز داشت: تنها افزایش قیمت نهاده‌های دامی به علت ارز مبادله‌ای و ارز مرجع بود که باعث افزایش قیمت مرغ و ماهی در یک ماه اخیر شد اما تلاش می‌شود این قیمت‌ها نیز تثبیت شوند.

انتهای پیام/68001/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول