به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان میادین میوه و ترهبار مشهد، جلال قربانی اظهار داشت: بازارهای میوه و ترهبار به منظور ایجاد فضای رقابتی، تنظیم بازار، حذف واسطههای بیمورد و کاهش سفرهای درون شهری احداث شده و قیمت میوه و ترهبار بهصورت روزانه توسط کمیته نرخگذاری تعیین میشود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری بیان داشت: نحوه قیمتگذاری میوه توسط این سازمان بدین صورت است که هر روز صبح کارشناسان در میدان بار حضور یافته و با بررسی قیمتهای تمام محصولات، قیمت کف میدان را به دست آورده و با 15 درصد سود برای میوه و 20 درصد سود برای ترهبار در بازارهای میوه و ترهبار شهرداری نرخگذاری میشود.
وی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی در سطح شهر اظهار داشت: ارزان بودن قیمت میوه و ترهبار در میوه فروشیهای سطح شهر ملاک مناسبی برای انتقاد از قیمت میوه عرضه شده در بازارهای میوه و ترهبار شهرداری نیست چراکه یکی از اهداف اصلی از این سازمان، ایجاد فضای رقابتی و کنترل میوه در سطح شهر بوده است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار ادامه داد: اگر مغازهداری به بهانه رقابت با بازارهای میوه و ترهبار شهرداری، قیمت تعدادی از میوه و ترهبار خود را پایین تعیین کرده نشانگر این موضوع است که سازمان میادین توانسته به هدف خود برسد و شهروندان میتوانند میوه را در سطح شهر با قیمتی مناسب تهیه کنند.
قربانی با اشاره به تلاش برای کاهش قیمت میوه در سطح شهر عنوان داشت: این سازمان با ارائه فضای مناسب و سعی در ایجاد شرایط مناسب برای بهرهبرداران تلاش کرده قیمت میوه را در سطح شهر کنترل کند.
وی ادامه داد: بهرهبرداران غرفههای میوه و ترهبار در بازارهای شهرداری هیچگونه اجارهبهایی پرداخت نمیکنند و تنها سود سازمان از بازارها دو درصد از فروش غرفهداران است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار در رابطه با حذف واسطهها عنوان داشت: این سازمان در تلاش است با راهاندازی بستری برای خرید و فروش میوه به صورت کلی، واسطههای خرید و فروش میوه را حذف کرده و میوه و ترهبار به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری و در بازارهای شهرداری عرضه شود.
قربانی افزود: این موضوع علاوه بر ایجاد فضای رقابتی بیشتر، به شهروندان نیز این امکان را ارائه میدهد که میوه و ترهبار مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنند.
وی در پایان ادامه داد: بازارهای میوه و ترهبار و ارزاق عمومی به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، اقدام به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی گسترده در بازارهای شهرداری کرده که از جمله آنها میتوان به نصب دستگاههای خودپرداز در بازارهای ارزاق عمومی، عرضه محصولات با پنج تا 10 درصد تخفیف دائمی و ارائه تخفیفات تا 30 درصد در مناسبتهای خاص، توزیع پلاستیکهای زیست تجزیهپذیر در بازارها به جای پلاستیکهای معمول، ارائه محصولات فرهنگی ویژه کودکان و... اشاره کرد.
انتهای پیام/2202/غ/چ3000