اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری مشهد خبر داد

تعیین 15 درصد سود برای میوه و 20 درصد برای تره‌بار در میادین

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد از نحوه قیمت‌گذاری اقلام توسط این سازمان به صورت 15 درصد سود برای میوه و 20 درصد سود برای تره‌بار خبر داد.

تعیین 15 درصد سود برای میوه و 20 درصد برای تره‌بار در میادین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار مشهد، جلال قربانی اظهار داشت: بازارهای میوه و تره‌بار به منظور ایجاد فضای رقابتی، تنظیم بازار، حذف واسطه‌های بی‌مورد و کاهش سفرهای درون شهری احداث شده و قیمت میوه و تره‌بار به‌صورت روزانه توسط کمیته نرخ‌گذاری تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری بیان داشت: نحوه قیمت‌گذاری میوه توسط این سازمان بدین صورت است که هر روز صبح کارشناسان در میدان بار حضور یافته و با بررسی قیمت‌های تمام محصولات، قیمت کف میدان را به دست آورده و با 15 درصد سود برای میوه و 20 درصد سود برای تره‌بار در بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری نرخ‌گذاری می‌شود.‏

وی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی در سطح شهر اظهار داشت:‌ ارزان بودن قیمت میوه و تره‌بار در میوه فروشی‌های سطح شهر ملاک مناسبی برای انتقاد از قیمت میوه عرضه شده در بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری نیست چراکه یکی از اهداف اصلی از این سازمان، ایجاد فضای رقابتی و کنترل میوه در سطح شهر بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار ادامه داد: اگر مغازه‌داری به بهانه رقابت با بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری،‌ قیمت تعدادی از میوه و تره‌بار خود را پایین تعیین کرده نشانگر این موضوع است که سازمان میادین توانسته به هدف خود برسد و شهروندان می‌توانند میوه را در سطح شهر با قیمتی مناسب تهیه کنند.

قربانی با اشاره به تلاش برای کاهش قیمت میوه در سطح شهر عنوان داشت: این سازمان با ارائه فضای مناسب و سعی در ایجاد شرایط مناسب برای بهره‌برداران تلاش کرده قیمت میوه را در سطح شهر کنترل کند.

وی ادامه داد: بهره‌برداران غرفه‌های میوه و تره‌بار در بازارهای شهرداری هیچ‌گونه اجاره‌بهایی پرداخت نمی‌کنند و تنها سود سازمان از بازارها دو درصد از فروش غرفه‌داران است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در رابطه با حذف واسطه‌ها عنوان داشت: این سازمان در تلاش است با راه‌اندازی بستری برای خرید و فروش میوه به صورت کلی، واسطه‌های خرید و فروش میوه را حذف کرده و میوه و تره‌بار به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری و در بازارهای شهرداری عرضه شود.

قربانی افزود: این موضوع علاوه بر ایجاد فضای رقابتی بیشتر، به شهروندان نیز این امکان را ارائه می‌دهد که میوه و تره‌بار مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنند.

وی در پایان ادامه داد: بازارهای میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، اقدام به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی گسترده در بازارهای شهرداری کرده که از جمله آنها می‌توان به نصب دستگاه‌های خودپرداز در بازارهای ارزاق عمومی، عرضه محصولات با پنج تا 10 درصد تخفیف دائمی و ارائه تخفیفات تا 30 درصد در مناسبت‌های خاص، توزیع پلاستیک‌های زیست تجزیه‌پذیر در بازارها به جای پلاستیک‌های معمول، ارائه محصولات فرهنگی ویژه کودکان و... اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول