اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مسئولان پاسخ اهانت معاون وزیر امور خارجه آمریکا را بدهند / استکبار زانو زدن این ملت را به گور می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان باید در شان این ملت پاسخی به اهانت‌کنندگان به ویژه معاون وزیر امور خارجه آمریکا بدهند که القاب در شان خود را نثار ملت ما کرده است.

مسئولان پاسخ اهانت معاون وزیر امور خارجه آمریکا را بدهند / استکبار زانو زدن این ملت را به گور می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل که در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد اظهار داشت: اهانت بسیار زننده معاون وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به ملت ایران بسیار تاسف‌بار بود چرا که ملت ایران نه تنها در شان چنین اهانت‌زننده‌ای نیست بلکه به عنوان یک ملت فرهیخته و با تمدن جایگاهی عظیم و رفیع در دنیا دارد که از معاون وزیر امور خارجه آمریکا می‌خواهیم القابی که در شان خودشان است نثار این ملت نکنند.

وی گفت‌: اینکه 70 میلیون ایرانی را حقه‌باز قلمداد کنند نشان از خوی کینه‌توزانه و زشت استکبار جهانی است که هرگز نمی‌خواهند با ملت ایران از در سازش و صلح وارد شوند و همیشه از زبان و سینه آنها کینه و خشم بلند می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: ما از مسئولین کشورمان در وهله اول انتظار داریم در شان این ملت پاسخی دندان‌شکن به این گونه یاوه‌سرای‌ها بدهند و اجازه ندهند برخی رفتارها و سخنان ما زمینه اهانت را فراهم آورد.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: نباید در برابر آنها ساده انگاری کنیم و فریب ظاهرشان را بخوریم بلکه به شکل جامع باید به روند گفت‌‌وگوها نگاه کرد تا آنها مبادا احساس کنند که ما از نقطه ضعف و تسلیم در برابر تحریم‌ها می‌خواهیم باجی به آنها بدهیم یا ذره‌ای از مواضع حقیقی خودمان عقب نشینی کنیم.

عاملی گفت: پاسخ ما به آنها کلام الهی است که خطاب به دشمنان اعلام می‌کند آنها وقتی در خلوت خود می‌نشینند از غیظ و خشم و غضب حتی انگشتان دستانشان را به هم می‌فشارند و خطاب الهی به آنها این است که از غیظ و خشم خود بمیرید و نابود شوید.

وی گفت‌: اینکه دشمن تصور کند ملت با بصیرت ایران برابر آنها خاضع و خاشع خواهد بود سخت در اشتباه هستند چرا که می‌دانیم کوچکترین عقب نشینی ما بزرگترین گام تسلط آنها را به دنبال خواهد داشت.

عاملی یادآور شد استکبار جهانی زانو زدن این ملت را در برابر خواسته نامشروعش به گور خواهد برد چرا که این ملت، با آرمانی مقدس مقاومت و ایستادگی را در صیانت از ارزش‌ها تکلیف خود می‌دانند.

روز مباهله را به عنوان عید بزرگ پاس بداریم

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به فرا رسیدن 24 ذی‌الحجه روز مباهله گفت: این روز عید بزرگ امت اسلامی است و کم از عید غدیر ندارد چرا که در این روز علی (ع) به عنوان جان پیامبر معرفی شد که در آیه مباهله نیز به صراحت به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به حادثه عظیم این روز و تسلیم شدن گروه نصارا در برابر حجت الهی و حقانیت دین اسلام گفت: زمانی که بزرگان نصارای نجرانی دیدند که پیامبر مکرم اسلام همراه با اهل بیت خود امام علی (ع) حضرت زهرا (س) و امام حسن و امام حسین (ع) در صحنه مباهله حاضر شدند به سرعت در برابر این حقانیت اسلام تسلیم شده و از پیامبر (ص) خواستند تا دست به دعا بر ندارد چرا که اگر قرار بود آن حضرت دعایی کرده و اهل بیت او نیز آمین بگویند به سرعت همه این خواسته‌ها اجابت می‌شد.

وی به فضیلت این روز و پشت بند دعای پیامبر مکرم اسلام جایگاه اهل بیت اشاره کرد و افزود: در این روز معلوم شد که حسن و حسین فرزندان پیامبر فاطمه زهرا (س) تنها نساء عالمین و حضرت علی (ع) نیز جان نبی مکرم اسلام بود چرا که آن حضرت در تمام فضیلت‌ و شرافت جز رسالت با پیامبر عظیم اسلام هم شان و هم رتبه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان خطبه‌های نماز بی‌عقلی بی‌ایمانی و نفاق و دورویی را سه رجس یاد شده در قرآن کریم نام برد و اذعان داشت: بزرگترین نفاق، نفاق در حق امامت است چرا که در شان مومن و مسلمان نیست که در ظاهر محب اهل بیت باشد اما در باطن اعمال و رفتارش غیر از محبت اهل بیت حکایت کند.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول