اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

تکلیف مدیران چندشغله هرچه سریع‌تر روشن شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف مدیران چندشغله شد و گفت: چند شغله بودن مدیران دولتی آفت ادارات و مراکز دولتی است.

تکلیف مدیران چندشغله هرچه سریع‌تر روشن شود

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با انتقاد از چندشغله بودن برخی مدیران عرصه‌های مختلف، خواستار نظارت جدی‌تر دستگاه‌های نظارتی برای رفع این معضل از سیستم اداری کشور شد.

وی ابراز داشت: از طرفی با بحران بیکاری در این استان مواجه هستیم و از سوی دیگر می‌بینیم که بسیاری از مدیران دارای چند شغل هستند.

وی با بیان اینکه افراد باید توانمندی‌های خود را در یک بخش به منصه ظهور بگذارند، ابراز داشت: فرصت‌های شغلی باید در اختیار تمام افراد قرار گیرد.

ذوالانوار افزود: نمایندگان طرح ممنوعیت تصدی بیش از دو شغل در دستگاه‌های اجرایی را برای برقراری عدالت اداری و اجتماعی با قاطعیت دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه چندشغله بودن مدیران در تمام حوزه‌ها مغایر قانون اساسی است، ابراز داشت: فعالیت در یک پست دولتی و چند پست غیردولتی باعث کاهش کیفیت اجرای وظایف می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که یک فرد در چند پست فعالیت دارد، نمی‌تواند در تمام موارد به انجام فعالیت‌های موظف خود بپردازد و این موضوع نقص عملکرد فرد و دستگاه را به همراه دارد.

وی گفت: چندشغله بودن مدیران دولتی سال‌ها به عنوان آفت عملکردی ادارات و مراکز دولتی مطرح بوده است.

ذوالانوار با بیان اینکه خدمت به مردم به معنای واقعی از دیدگاه اینکه ولی‌نعمتان ما هستند، صورت گیرد، تصریح کرد: شاید افراد چندشغله بگویند که از طریق تمام پست‌های خود حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند اما در مجموع این چند شغلی، فرصت خدمت را از سایر افراد گرفته و در نهایت منجر به کاهش خدمت به مردم می‌شود.

به گزارش فارس، مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل را مورد بررسی قرار داده و نمایندگان با 193 رای موافق، 22 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع با کلیات یک فوریتی این طرح موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول