اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم حسنات:

کانون حسنات متولی برگزاری جشنواره فیلم حسنات است

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم حسنات گفت: کانون حسنات به عنوان متولی جشنواره یک موسسه خیریه است و موسسه انتفاعی نیست و با امکانات محدود این جشنواره را برگزار می‎کند.

کانون حسنات متولی برگزاری جشنواره فیلم حسنات است

سید علی نکویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: باید از زندگی حضرت علی (ع) و واقعه غدیر درس بگیریم تا در راستای دست‌یابی به هدف جشنواره حسنات موفق باشیم.

وی افزود: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در سال 89 توسط موسسه خیریه حسنات شکل گرفت و تاکنون در قالب فیلم کوتاه سه دوره را طی کرده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم حسنات از همکاری خبرنگاران در سه دوره گذشته جشنواره حسنات تشکر و تصریح کرد: امسال برای بالا بردن سطح کیفی جشنواره انتظار همکاری بیشتری داریم.

وی اهداف این جشنواره را بیان کرد و ادامه داد: ما معتقدیم که فطرت پاک تمام انسان‎ها بر مبنای احسان و پاکی است که به صورت الهی در وجود همه وجود دارد، اما گاهی پرده‎هایی جلوی این فطرت را می‎گیرد، اما انسان‎ها باید به فطرت خود مراجعه کنند و بر مبنای فطرت نسبت به هم‌نوع خود کمک کنند.

نکویی تاکید کرد: نوع زندگی امروز در این مرحله از تاریخ که بیشتر شهرنشینی بوده، فاصله‎ها و مشکلاتی را به وجود آورده است، اما این امر ایجاب می‎کند که انسان‎ها به فکر محرومان باشند.

وی اضافه کرد: ما هم بر مبنای فطرت و تعالیم انبیای الهی و بزرگان همیشه تذکر داده‌ایم که به فکر دیگران هم باشیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حسنات گفت: در محله‎های قدیمی تمام مردم از یکدیگر اطلاع داشتند  و برای رفع مشکلات هم کمک می‎کردند، اما امروز خبری از این کمک‎ها نیست.

وی با بیان اینکه دولت‎ها وظیفه دارند به وضع مردم برسند، اظهار کرد: اما دولت‎ها به تنهایی نمی‎توانند این مشکلات را رفع کنند و در تمام دنیا موسسات و مجموعه‌های خصوصی برای کمک وجود دارد، در دین اسلام نیز به این موضوع تأکید شده است.

نکویی ادامه داد: این جشنواره با این هدف که رغبت بسیاری در موضوع حسنات ایجاد کند تا مخاطبان این فیلم‎ها احساس مسئولیت بیشتری نسبت به محرومان کنند.

وی تصریح کرد: منظور از این احسان تنها کمک مالی نیست و به اندازه تمام انسان‎ها شیوه‎های مختلفی برای احسان وجود دارد و هر انسانی باید امکانات خود را با دیگران تقسیم کند.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حسنات اضافه کرد: احسان یک فرضیه ملی، اسلامی و شیعی است که باید به آن توجه داشت که ما باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری فیلم در این زمینه از کتاب و سخنرانی بیشتر است و به همین دلیل این جشنواره را برگزار می‎کنیم، تاکید کرد: تمام همکاران ما را در این جشنواره تشویق کردند و امیدواریم این حمایت با قوت دنبال شود تا هنرمندان تمام استعدادهای خود را در این زمینه بروز بدهند.

نکویی با تاکید بر اینکه کانون حسنات به عنوان متولی جشنواره یک موسسه خیره است و موسسه انتفاعی نیست و با امکانات محدود این جشنواره را برگزار می‎کند ، افزود: از تمام دستگاه‎ها درخواست مساعدت داریم که ما را کمک کنند،  زیرا این جشنواره با جشنواره‎های دیگر فرق دارد و همکاری با جشنواره نیز امر خیر است.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‎ها به ما کمک کردند، اما ما به میزان بضاعت خودمان این جشنواره را ادامه می‎دهیم، اما به همکاری مسئولان امیدواریم، گفت: امیدواریم این جشنواره برای اصفهان بماند، زیرا اصفهان بالاترین خیریه‎ها را دارد و فعالیت این موسسات به نسبت رشد مصیبت‎ها محدود است، بنابراین باید تلاش کرد تا مردم و جامعه به دیگران نیز فکر کنند و از نعمت‎هایی که در اختیارشان است دیگران را نیز سهیم کنند.

انتهای پیام/63019/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول