اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه در بناب برگزار شد

به مناسبت عید سعید غدیرخم با حضور شعرای 24 استان کشور، سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه در شهرستان بناب برگزار شد.

سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه در بناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، امام جمعه بناب امشب در مراسم جشنواره غدیر در جمع هنرمندان و شعرای حاضر با تبریک عید سعید غدیرخم با اشاره به اهمیت غدیر گفت: اگر جوامع بشری حقیقتاً در صراط مستقیم و طریق الهی ثابت قدم باشند و اگر شیعه‌ها واقعاً شیعه بوده و در طریق الهی استوار و ثابت قدم می‌بودند، تمام آنها با آب حیات سیراب می‌شدند.

اگر غدیر برای شیعیان شناخته شده باشد شیعیان مظلوم نمی‌مانند

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی از واقعه غدیرخم به عنوان یک واقعه بزرگ تاریخی نام برد و اظهار کرد: اگر غدیر برای شیعیان ما واقعاً شناخته شده باشد، هرگز مظلوم نخواهد ماند.

وی ادامه داد: مشکل از طرف شناخت ما است، چون طریقه فن را آن طور که شاید و باید، ندانسته‌ایم.

فرماندار بناب نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره به ویژه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب، به اهمیت و ارزش غدیر و ولایت اشاره کرد و گفت: اگر ارزش و قدر ولایت را ندانیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

سعید برقی همچنین با اشاره به نقش و تأثیرگذاری بالای شعرا در شناساندن مفهوم غدیرخم افزود: شعرا در شناساندن غدیر و اهمیت ولایت نقش ویژه‌ای دارند و می‌توانند با اشعار خود تأثیرگذاری خود را نشان دهند.

وی سپس به تلاش دشمنان در خصوص تضعیف ولایت و غدیر اشاره کرد و گفت: دشمنان هجمه گسترده‌ای را برای تضعیف غدیر و ولایت فقیه راه انداخته‌اند که وظیفه ما را در قبال شناساندن غدیر و ولایت فقیه مضاعف می‌کند.

فرماندار بناب تصریح کرد: اگر بخواهیم ریشه مکتب خود را نگه داریم، باید به سه اصل عاشورا، امام عصر(عج) و انقلاب اسلامی و در رأس آن ولایت مطلقه فقیه بها داده و از آن پیروی کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه همچنین در ادامه مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره بیان کرد: تعداد 535 شعر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب واصل شده بود که پس از بررسی آثار توسط داوران جشنواره تعداد 468 شعر در 2 بخش فارسی و ترکی به بخش داخلی جشنواره راه یافتند.

حبیب صدقی افزود: در سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه شعرای 24 استان کشور حضور داشتند.

در ادامه برگزاری جشنواره بر اساس نتایج داوران سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه نفرات برتر در دو بخش ترکی و فارسی انتخاب و به شرح زیر اعلام شدند:

در بخش اشعار ترکی اثری حائز مقام اول نشد ولی ابوطالب اللهیاری از تبریز دوم، مهدی میرزا رسول‌زاده از اردبیل مقام سوم و عارف ساسانی از شهرستان مراغه به مقام چهارم دست یافتند.

انتهای پیام/60004/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول