اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کامرون: افشاگری اسنودن و روزنامه‌ها، کمک به دشمنان ماست

نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در اظهاراتی بی‌سابقه افشای اطلاعات محرمانه سرویس‌های جاسوسی این کشور را کمک به دشمنان توصیف کرد و گفت این اقدام توان سرویس‌های اطلاعاتی را کاهش داده است.

کامرون: افشاگری اسنودن و روزنامه‌ها، کمک به دشمنان ماست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه به شدت از «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی و روزنامه‌های همکار وی انتقاد کرد و گفت آن‌ها با افشای روش‌های جاسوسی، به دشمنان انگلیس کمک می‌کنند که از ردیابی مصون بمانند.

کامرون که در نشستی در بروکسل صحبت می‌کرد، طی اظهاراتی بی‌سابقه گفت افشاگری‌های اسنودن به توان سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس برای محافظت از شهروندان در برابر گروه‌هایی «که می‌خواهند به کشور آسیب بزنند» لطمه وارد کرده است.

وی در این مورد به خبرنگاران گفت: اسنودن و تا حدی روزنامه‌هایی که به وی کمک می‌کنند، در حقیقت دارند به کسانی که می‌خواهند به ما ضربه بزنند، گرا می‌دهند که چطور این کار را انجام دهند و از گزند روش‌های اطلاعاتی و نظارتی مصون بمانند.

نخست‌وزیر انگلیس افزود: این کار جهان ما را امن‌تر نمی‌کند، بلکه جهان را خطرناک‌تر می‌کند. این کمک به دشمنان ماست.

اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا است که از چند ماه قبل و پس از خروج از این کشور، با همکاری روزنامه گاردین، دست به افشاگری زد. وی ماه گذشته از روسیه پناهندگی سیاسی دریافت کرده است. با وجود آنکه وی وعده داده بود دست از افشای اطلاعات محرمانه سرویس‌های جاسوسی بردارد، اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. تازه‌ترین مورد این افشاگری‌ها مربوط به شنود تلفنی آمریکا از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است. این موضوع جنجال فراوانی را به راه انداخته است.

کامرون از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده، اما گفته است تمام کشورها با یکدیگر همکاری‌های اطلاعاتی دارد و این اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول