اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای خراسان شمالی:

برخی از ظرفیت‌های قانونی شوراها مغفول مانده است

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شوراها ظرفیت بالایی را بر اساس قانون دارند، گفت: برخی ظرفیت‌های شوراها در استان مغفول مانده است.

برخی از ظرفیت‌های قانونی شوراها مغفول مانده است

حامد رضا کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بر اساس قانون، شوراها به عنوان نمایندگان مردم و پارلمان‌های محلی در امور مختلف می‌توانند ورود کنند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی دعوت از مسئولان دستگاه‌ها را برای توسعه امور در راستای وظایف ذاتی شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: مدیران نیز بر اساس این قانون باید در جمع اعضای شورای شهر حضور یافته و نسبت به موارد مطروحه ارائه نظر کنند.

 این مسئول در استانداری خراسان شمالی خواستار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های قانونی شوراها شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این راستا حکم شهردار فاروج به عنوان نخستین مرحله از صدور احکام شهرداران همزمان با فعالیت دور چهارم شوراهای اسلامی از سوی استانداری صادر شده است تصریح کرد: احکام سایر شهرداران منتخب شورای اسلامی به تدریج و پس از طی ضوابط و مراحل قانونی انجام خواهد شد.

به گفته کرمانی 15 شهردار از مجموع شهرداران این استان به استانداری معرفی شده که اکنون مراحل قانونی برای صدور احکام از سوی استانداری خراسان شمالی در حال انجام است.

وی با تاکید بر تسریع در معرفی شهرداران باقی مانده از سوی شورای اسلامی شهرهای استان به استانداری، اظهار امیدواری کرد تا طی روزهای آینده شهرداران سه شهر باقی‌مانده استان هم از سوی شوراهای اسلامی انتخاب شوند.

به گزارش فارس، خراسان شمالی دارای 18 شهر بوده که 52 درصد از جمعیت 867 هزار نفری این استان را در خود جای داده است.

انتهای پیام/63002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول