اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

ولایت ائمه(ع) به شرط اطاعت از خدا ارزشمند است

امام جمعه اصفهان در جمع طلاب سادات گفت: نباید مغرور شد که سید هستیم یا روحانی بوده و ولایت ائمه(ع) را قبول داریم، چراکه همه این‌ها به شرط اطاعت خدا به کار می‌آید و دوستی یک طرفه خدا ارزشی ندارد.

ولایت ائمه(ع) به شرط اطاعت از خدا ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش طلاب علویه اصفهان در مرکز قائمیه اصفهان که به همت مؤسسه سلاله وابسته به مؤسسه خیریه آلاء برگزار شده بود، اظهار کرد: بدون شک کسانی که وابسته به پیامبر باشند اگر ذره‌ای ژن پیامبر در وجودشان باشد برای همه مردم دارای ارزش و اهمیت هستند.

وی با ابراز اینکه اگر ما یک تار موی پیامبر در وجودمان بود به یقین تاکنون برایشان بارگاه می‌ساختیم و ایشان را زیارت می‌کردیم و به ایشان احترام می‌گذاشتیم چه برسد کسانی که از ویژگی‌های پیامبر ذره‌ای برخوردار باشند که امیدواریم ما نیز همین گونه باشیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شکی در آن نیست که به احترام پیامبر باید سادات مورد تکریم قرار بگیرند، تصریح کرد: البته این وظیفه مردم است اما خود ما هم باید به سادات احترام بگذاریم و از مؤسسه آلاء نیز در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌هایی که از زمان دور در زندگی خود من وجود داشت این بود که نباشد که زنده باشیم و سیدی فقیر  باشد و سر گرسنه به زمین بگذارد، بیان کرد: امیدوارم این‌گونه نباشد که در خویشان شما فردی از فرزندان پیامبر(ص) فقیر باشد و به آن کمک نکنیم در حالی‌که می‌توانیم.

آیت‌الله طباطبایی با اذعان بر اینکه حتی در این زمینه چند سال پیش در نماز جمعه هم متذکر شدم ابراز کرد: خدا را شاکرم که در این زمینه این موسسه تأسیس شد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که باید بگویم این است که مردم باید احترام بگذارند اما ما نیز نباید توقع از مردم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما نباید تکبر داشته باشیم و فکر کنیم که به دلیل سیادت وضعیت دنیا و آخرت ما از دیگران بهتر است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اینکه اگر ما سادات را به جهنم ببرند مایه سر شکستگی پیامبر(ص) است، تشریح کرد: ما که ادعای فرزندی رسول خدا را داریم باید بیش از دیگران مراقب رفتار و گفتار خویش باشیم و حتی باید الگو بوده و بیش از دیگران سعی کنیم که دین خدا درست در جامعه پیاده شود.

وی با بیان اینکه البته نباید یادمان برود که در نهایت آن چیزی که سبب عزت و ارزش انسان است تقوا است، افزود: در آخرت نسب‌ها حساب نمی‌شود بلکه تنها تقوا مورد حساب خدا قرار می‌گیرد و حتی امامان هم جز با عبادت و اطاعت به خدا نزدیک نشدند.

آیت‌الله طباطبایی گفت: نباید مغرور شد که سید هستیم یا روحانی بوده و ولایت ائمه(ع) را قبول داریم چراکه همه این‌ها به شرط اطاعت خدا به کار می‌آید و دوستی یک طرفه خدا ارزشی ندارد.

انتهای پیام/6304/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول