اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی در پاسخ به اظهارات بی‌شرمانه شرمن:

چرا چیزی را که سزاوار خودتان است به ما نسبت می‌دهید؟

امام جمعه کاشان با محکومیت اظهارات بی‌شرمانه و توهین‌آمیز معاون وزیر امور خارجه آمریکا، خطاب به دولتمردان ایالات متحده، گفت: چرا چیزی را که سزاوار خودتان است به ما نسبت می‌دهید؟

چرا چیزی را که سزاوار خودتان است به ما نسبت می‌دهید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آیات سوره مبارکه توبه اظهار داشت:  در این آیات بر مستکبران و مشرکانی که به خدای سبحان تهمت زده و یا برای او فرزند یا برادری قائل می‌شوند، مرگ فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» شعاری آسمانی و نشانه توحید است، تصریح کرد: تا زمانی که استکبار، عزت، عظمت و استقلال امت اسلامی را به رسمیت نشناسد، جهان اسلام آنها را به رسمیت نخواهد شناخت.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه مسئله استکبارشناسی یکی از مباحث پیچیده‌ای است که امروز سیاست‌مداران ما با آن مواجه هستند، ابراز داشت:  باید در این خصوص به آیات قرآن، سنت پیامبر(ص) و سیره ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مراجعه کرد و موضع اسلام در برابر استکبار توسط فرهیختگان، طلاب حوزه علمیه و نخبگان دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نمازی با بیان اینکه نباید فریب لبخندهای دیپلماسی را بخوریم، متذکر شد: آمریکایی‌ها در داخل خود دچار مشکلاتی نظیر نزاع‌های کنگره و دولت هستند، بنابراین ما چگونه می‌توانیم خود را تحویل آنان دهیم.

وی سپس به ذکر نمونه‌هایی از سرنوشت حاکمان کشورهای اسلامی منطقه که ولایت استکبار را پذیرفته و در نهایت توسط آنان سرنگون شده‌اند، اشاره کرد و اذعان داشت: صدام فردی بود که به طور کامل در اختیار سیاست‌های آمریکا بود؛ تا جایی که به دستور این کشور به ایران اسلامی حمله کرد، اما در نهایت توسط همان نقطه‌ای که تحریک شده بود، سرکوب شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علت عقب‌ماندگی جهان اسلام، اسلام نیست، ابراز داشت: علت عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی این  است که به دستورات اسلام عمل نمی‌شود و سران این کشورها بنده استکبار هستند.

نمازی با محکومیت اظهارات توهین‌آمیز شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد مذاکره‌کننده آمریکایی‌ها در 1+5 و نیز تلاش این مقام برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی، خطاب به دولتمردان ایالات متحده، بیان داشت: ما اهل فریب و نیرنگ هستیم یا شما! پس چرا چیزی را که سزاوار خودتان است به ما نسبت می‌دهید؟

وی همچنین با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها حتی به همپیمانان خود نیز رحم نمی‌کنند از جاسوسی این کشور از میلیون‌ها فرانسوی و شنود مکالمات مرکل، صدراعظم آلمان به عنوان نمونه‌‌ای از رسوایی‌های بی‌شمار ایالات متحده در مدت اخیر نام برد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک عید سعید غدیر خم به تبیین اهمیت آن از نگاه توحیدی پرداخت و گفت: اهمیت این موضوع آنچنان است که خداوند شرط قبولی رسالت و زحمات 23 ساله پیامبر خود را ابلاغ آن می‌داند و عدم عنوان کردن آن را موجب هدررفتن این تلاش‌ها ذکر می‌کند.

نمازی با بیان اینکه اگر کسی تمام روزهای عمرش را کنار کعبه به روزه‌داری و شب‌ها را به تهجد سپری کرده و تمام ثروتش را در راه خدا انفاق کند، اما اهل ولایت نباشد ذره‌ای فایده ندارد، تأکید کرد: ولایت عامل بقا و تداوم اسلام است؛ به عبارت دیگر اگر ولایت را از اسلام حذف کنیم دیگر آن اسلام ناب نخواهد بود؛ بلکه اسلامی آمریکایی است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در سال 43، آن را نمونه‌ای از میزان وابستگی شاه به آمریکایی‌ها دانست و مقاومت ملت و ایستادگی امام راحل در برابر آن را نشانه عزت و استکبارستیزی مردم ایران قلمداد کرد.

نمازی در پایان با به جای آوردن شکر الهی برای مهیا شدن مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج)، آن را جایگاهی با عظمت برای تشیع در منطقه کاشان و میعادگاهی برای عاشقان حضرت ولیعصر(عج) نامید و خواستار مشارکت بیشتر در تکمیل و تجهیز فاز دوم آن شد.

انتهای پیام/63009/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول