اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

چهارمین انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کردستان برگزار شد

چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی، همزمان با سراسر کشور پیش از ظهر امروز در استان کردستان برگزار شد.

چهارمین انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کردستان برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در همایشی که به همین مناسبت در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور قروه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: در آستانه ماه محرم این انتخابات در استان کردستان هم انجام می‌شود که با استقبال مسئولان هیئت‌های مذهبی روبرو شده است.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به فعالیت 190 هیئت مذهبی ثبت شده در این استان گفت: تمامی این هیئت‌ها در 4 صندوق اخذ رای شرکت دارند.

وی افزود: سنندج با 57 هیئت، بیجار با 234 هیئت، قروه با 187 هیئت و کامیاران با 27 هیئت 4 شعبه‌ای هستند که در این انتخابات شرکت داشتند.

به گفته صفی‌یاری، 4 شورای هیئت‌های مذهبی در این انتخابات تعیین و افراد برگزیده آن هم شورای استانی را تشکیل و افرادی از این شورا به شورای کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به اهمیت شورای هیئت‌های مذهبی در شکل‌گیری و انسجام هیئت‌های مذهبی، گفت: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، استفاده از توان بالقوه و تجارب تمامی نیروهای هیئت در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ‌دینی از مهم‌ترین اهداف تأسیس شورای هیئت‌های مذهبی بوده است.

صفی‌یاری افزود: آسیب‌شناسی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی به منظور زدودن آسیب‌ها توسط نیروهای مردمی هیئت‌های مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها و جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی هیئت مذهبی از مهم‌ترین اهداف شورای هیئت‌های مذهبی است.

وی مهم‌ترین مأموریت شورای هیئت مذهبی را استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هیئت و ارائه راهکارهای مناسب برای نیل به اهداف، هماهنگی و همکاری با سازمان در فرآیند صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی اعلام کرد.

رییس تبلیغات اسلامی قروه نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت 187 هیئت مذهبی در این شهرستان، گفت: 7 نفر به عنوان اعضای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزیده خواهند شد.

حجت‌الاسلام حسن رهبر افزود: هیئت‌های مذهبی قروه از فعال‌ترین هیئت‌های سطح استان هستند.

وی افزود: اعضای شورای هیئت‌های مذهبی، باید با استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در شهرستان و ایجاد هماهنگی میان شوراهای هیئت‌های مذهبی شهرستان در سطح استان، اولویت‌های فرهنگی آسیب‌ها و مشکلات مشترک پیش روی هیئت‌های مذهبی را رصد کرده و برنامه‌ریزی‌های مدونی را به منظور ارتقاء سطح آگاهی‌های دینی اعضای هیئت‌های مذهبی ارائه کنند.

انتهای پیام/79009/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول