اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به جهانیان ثابت شده است

امام جمعه گچساران با اشاره به شنود غیرقانونی مکالمات شهروندان و دیگر کشورهای هم‌پیمان آمریکا توسط مسئولان این کشور گفت: غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها برای جهانیان روشن شده است.

غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به جهانیان ثابت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی -سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با بیان اینکه تقوا سبب سرافرازی، سربلندی و آبرومندی انسان می‌شود، اظهار کرد: بی‌تقوایی، انحراف، کج‌اندیشی و بداخلاقی سبب ذلت و خواری انسان می‌شود.

وی افزود: لازم است انسان تلاش کند تا عمر گران بهای وی صرف کسب تقوا شود تا در حضور خدا و مخلوق خداوند سربلند و آبرومند باشد.

امام جمعه گچساران با اشاره به آفات زبان و سخن‌چینی ابراز کرد: آفات زبان و سخن‌چینی بسیار خطرناک بوده و سبب زشتی دنیا و آخرت می‌شود.

حجازی با بیان این‌که نمامی و سخن‌چینی صفتی بسیار پست و رذل است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند خبر دهم که بدترین، پست‌ترین و لعین‌ترین انسان‌ها چه کسانی ‌هستند؛ اصحاب وی گفتند بفرمایید و پیامبر(ص) فرمودند پست‌ترین و لعین‌ترین انسان‌ها کسی است که میان مردم سخن‌چینی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انسان سخن‌چین را انسانی عقب‌افتاده عنوان کرد و گفت: این انسان سبب تفرقه میان مؤمنان می‌شود اما وظیفه همه مسلمانان این است که کاری کنند که قلوب مومنان نسبت به همدیگر محبت پیدا کند.

حجازی ایجاد فتنه میان مسلمانان، اختلاف‌افکنی و آماده کردن زمینه ناامنی را خواست دشمنان دانست و اظهار کرد: اختلاف و فتنه خواست دشمن خدا بوده و خدا می‌خواهد مؤمنان متحد، منسجم و یکدل با هم محبت داشته باشند.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی -سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و تبریک عید بزرگ غدیر خم بیان کرد: عید غدیر خم عید معرفت، شناخت و اوج عزت انسان و انسانیت است.

حجازی در ادامه با اشاره به جایگاه ولایت و اهمیت غدیر یادآور شد: هیچ حقی در عالم مثل حق ولایت و حق موضوع غدیر ضایع نشد.

وی دست ‌کشیدن از ولایت را پست‌ترین رفتار‌ها دانست و متذکر شد: هیچ رفتاری مانند دست کشیدن از مقام ولایت پست و شنیع نیست.

حجازی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه گچساران با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان آمریکایی مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن ایرانی‌ها یادآور شد: موجوداتی شبیه انسان که خیال می‌کنند انسان هستند، رذل، پست و فتنه‌گر هستند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: شمایی که آدم نیستید و مظلوم‌ترین انسان‌ها را در اقصی نقاط عالم به خاک و خون می‌کشید، لذت می‌برید؛ تمام فتنه‌های عالم زیر سر شما بوده و تمام حیله‌گری، عدم اعتماد و عدم صداقت خصیصه شما است و ملتی را که در صداقت، پاکی، شهامت، شجاعت و یکرنگی نظیر ندارند متهم می‌کنید؟

حجازی با اشاره به شنود مکالمات شهروندان آمریکایی و بعضی از مقامات کشورهای هم‌پیمان آمریکا توسط سرویس‌های جاسوسی این کشور گفت: بعد از این اقدامات چگونه ملت ایران را غیرقابل اعتماد می‌دانند.

امام جمعه گچساران خطاب به مقامات آمریکایی تأکید کرد: شما پست‌ترین موجودات عالم هستید، هیچ کشور و ملتی نمی‌تواند به شما اعتماد داشته باشد.

حجازی با بیان اینکه پستی مسئولان آمریکایی در حال روشن شدن برای همه جهانیان است، تصریح کرد: پستی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها برای همه روشن شده است.

انتهای پیام/82014/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول