اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

عزاداری منسجم تاسوعا از اکنون برنامه‌ریزی شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: برای برگزاری شایسته عزاداری منسجم روز تاسوعا از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود.

عزاداری منسجم تاسوعا از اکنون برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی شنبه‌شب در شورای فرهنگ عمومی استان فارس، اظهار داشت: عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که هر ساله به شکل یک سنت در جوامع شیعه برگزار می‌شود، ظرفیت بسیار عظیم و بزرگی است که باید از آن در راستای تبیین اهداف قیام آن حضرت و آموزه‌های پایداری بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: اگر با برنامه در این زمینه کار انجام شود، اهداف متعالی عزاداری محقق می‌شود اما اگر بی‌برنامه جلو برویم و حالت انفعالی داشته باشیم، این ایام گران‌بها سپری شده و کاری به شکل تکلیفی با صرف هزینه‌های مادی و انسانی فراوان انجام می‌شود که چندان نتایج مانایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در روایات بیان شده که امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و حتی از معصوم نقل شده که امام سوم در نجات‌بخشی فراگیر‌تر و پویا‌تر از سایر معصومین است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: الان فرصتی است که مسئله عزاداری در شهر شیراز ساماندهی شده و ضمن حفظ مولفه‌های مثبت آن، حرکتی جهت‌دار و معناگرا در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: از مولفه‌های قابل حفظ عزاداری که باید چارچوب کار باشد، یکی این است که مردم مانند گذشته با عشق و شور در عزاداری مشارکت کنند و آن را برنامه خود بدانند.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: در ایام عزاداری هزینه فراوانی انجام می‌شود اما این میزان هزینه با هماهنگی بهتر و حرکت به یک نقطه وحدت می‌توانست ثمربخش‌تر باشد.

ایمانی از اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان خواست که برای عزاداری هر سال چند هدف تعریف کرده و پس از تحقق آن اهداف، موارد دیگر را در دستور کار قرار دهند و به سراغ اهداف بعد بروند.

برای برنامه‌ریزی عزاداری منسجم یک مدیر در نظر گرفته شود

وی یادآور شد: دو سال است که بحث عزاداری منسجم در ایام محرم و صفر مطرح شده و برای آن دو روز تاسوعا و اربعین در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: برپایی عزاداری منسجم نیازمند برنامه‌ریزی، در نظر گرفتن فضا، زمان، مکان، مداح و کنترل حضور و تردد مردم است.

ایمانی اضافه کرد: لازم است که جمعی عهده‌دار این کار شده و به ویژه برای تاسوعا که مقدم بر اربعین است، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: باید یک مدیر برای برگزاری عزاداری منسجم در تاسوعا تعریف شود که دستگاه‌های مرتبط را هماهنگ کرده و فضای این حرکت فراگیر و بلند را در شیراز ایجاد کند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم آزادی عمل هیئت‌ها در برگزاری سنت‌های عزاداری، ابراز داشت: از شورای فرهنگ عمومی انتظار دارم که با به کارگیری تجارب اربعین سال قبل و برطرف کردن نقائص و تقویت نقاط قوت، عزاداری در شان سومین حرم اهل بیت را برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول