اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس خبر داد

طرح سفینة‌النجاة مقدمه عزاداری منسجم تاسوعا

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: اجرای طرح سفینة‌النجاة برگزاری عزاداری منسجم تاسوعا را تسهیل می‌کند.

طرح سفینة‌النجاة مقدمه عزاداری منسجم تاسوعا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید رضا گرامی بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شیراز اظهار داشت: در طرح سفینة‌النجاة در 36 نقطه شیراز منزل‌گاه‌‎هایی راه‌اندازی شده و گروه‌هایی شامل راویان، کارشناسان، دانشگاهیان و ... در این منزل‌گاه‌ها به تبیین اهداف قیام ابا عبدالله می‌پردازند.

وی افزود: این منزل‌گاه‌ها تلفیقی از فعالیت هیئتی و مشاوره و پاسخ به شبهات هستند که از روز عرفه در شهرستان شیراز راه‌اندازی می‌شوند.

گرامی اضافه کرد: پایان طرح سفینة‌النجاة به اجتماع بزرگ عزاداری در عصر تاسوعا در حرم احمدبن موسی (ع) ختم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از این منزل‌گاه‌ها جمعیتی 500 نفره به سمت حرم احمدبن موسی (ع) حرکت کند با ترکیب با گروه هیئتی‌ها جمعیت بسیار بزرگی می‌شود که عزاداری بزرگ‌تر از زنجان و بم را برای شیراز رقم می‌زند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در ادامه بیان کرد: هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب در طول این سال‌ها همواره با قوت ادامه داشته و اگر چه به لطف خدا و درایت رهبری و پایداری مردم خنثی شده در برخی حوزه‌ها آسیب‌هایی را وارد کرده است.

گرامی تصریح کرد: برای مقابله با نیات شوم دشمن باید در مناسبت‌ها و ایام‌الله مذهبی، محتوای دینی را زنده نگاه داریم.

به گفته وی، تقویت و حفظ باورهای دینی نیاز به عزم همگانی، روحیه جهادی و حرکتی حماسی دارد.

گرامی ابراز داشت: لازمه خلق حماسه فرهنگی باور است و در مسائل فرهنگی باید از بخشی‌نگری پرهیز کرده و حرکات دستگاه‌های مختلف را در یک امتداد تقویت کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس همچنین گفت: گاهی هجمه دشمن باعث شده که ما از پایگاه تمام تحولات جهان اسلام از زمان رسول‌الله که همان مسجد است فاصله گرفته و از اهمیت و جایگاه آن غفلت کنیم.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای جبران کمبود فضای کتابخانه‌ای بازگشت به مساجد و تجهیز آن است که به طور خودکار تقویت باورهای دینی را نیز در پی دارد.

گرامی اضافه کرد: در آستانه ماه محرم از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) توقع خاصی وجود دارد.

وی افزود: اگر در برپایی حرکات خودجوش برای شهرستانی با جمعیت یک‌میلیون و 600 هزار نفر مشکلاتی وجود دارد به سبب فاصله گرفتن از مباحث عمیق و محتوایی بوده و اینکه در گذشته در مورد برگزاری مراسم سطحی و غیر محتوایی عمل شده است.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول