اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عید غدیر خم

حافظان نهج‌البلاغه کاشان به 30 نفر افزایش یافت

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان با بیان اینکه در آستانه عید سعید غدیر خم شش نفر به حافظان نهج‌البلاغه در شهرستان کاشان اضافه شده است، گفت: با این اتفاق، تعداد حافظان نهج‌البلاغه کاشان به 30 نفر افزایش یافت.

حافظان نهج‌البلاغه کاشان به 30 نفر افزایش یافت

حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با تربیت شش حافظ کل نهج‌البلاغه کاشان توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین این شهرستان، تعداد حافظان کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کاشان به 30 نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به یک دهه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان و تربیت تعداد زیادی حافظ کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه افزود: این تعداد حافظ اتفاق مبارکی است که برای نخستین بار در جهان تشیع توسط این مؤسسه محقق شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان یادآور شد: معصومه سنجری، شیرین شریف، زهرا سادات سیروس‌نژاد، منیره ناصریان، سمیه ارجمندی‌نژاد، و مرضیه همایونی از جمله حفّاظی هستند که در قالب طرح یک ساله و هفتگی حفظ نهج‌البلاغه در ایام عید غدیرخم امسال موفق به حفظ کل نهج‌البلاغه شدند.

وی افزود: معصومه سنجری، زهرا سادات سیروس‌نژاد و مرضیه همایونی طی مدت یک‌سال و همچنین سمیه ارجمندی طی مدت دو سال و شیرین شریف طی مدت چهار سال موفق به حفظ کل نهج‌البلاغه شدند.

به گفته مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان، از 30 حافظ کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کاشان 23 نفر خانم و هفت نفر آقا هستند افزود: منصوره رجبی، سمیه قربانی، طاهره دوست، منصوره یوسفی، فاطمه کهکی، زهرا طراح کاشانی، زهره طراح کاشانی، محدثه دانشمند، فاطمه انواری، ملیحه دنیوی، فاطمه سادات زیلوچیان، فائزه سادات حدادی، زهره حسنی مفرد، زینب حسن شیری، اکرم انباری، منیره و مولود طالبیان، معصومه سنجری، شیرین شریف، زهرا سادات سیروس‌نژاد، منیره ناصریان، سمیه ارجمندی‌نژاد، و مرضیه همایونی بانوان حافظ این کتاب‌های مقدس و ارزشمند هستند.

حسن‌زاده همچنین اضافه کرد: محمد فتاح پورمقدم، حمید کافیان، محمد فرشته، محمدرضا کهکی، محمد حداد، جابر رمضانعلی‌زاده و محمد رضا ابراهیم‌آبادی از دیگر حافظان کل نهج‌البلاغه هستند که هر یک از آنان وزنه‌های جهان تشیع محسوب می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان در ادامه فصل‌الخطاب قرار دادن خطبه 903 نهج‌البلاغه را داروی تمامی دردهای جامعه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز داروی همه دردهای جامعه را کتاب نهج‌البلاغه می‌دانند.

به گفته وی، چنانچه دولتمردان و مسئولان روزانه یک خط از نامه 53 نهج‌البلاغه را که خطاب به مالک اشتر است مطالعه و حفظ کنند بسیاری از مشکلات امروز جامعه برطرف می‌شود.

وی، داشتن جامعه‌ای علوی را نیازمند ارتباط با کلام امیرالمؤمنین(ع) دانست و متذکر شد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان از سال 82 فعالیت خود را با هدف ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه و تربیت حفّاظ این کتاب شریف آغاز کرده و گسترش فرهنگ دینی و علوی را در دستور کار خود قرار داده است. 

انتهای پیام/2406/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول